Ambilight advies voor LG tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 09:15
Ik wens ook graag wat ambilight te voorzien op een oudere 65 inch LG TV, maar vind het moeilijk om te vergelijken. Opties momenteel:

- Philips Hue sync box + bridge + diffused LED strips : alles tesamen heel duur...
- Govee AI HDMI 2.1 sync box
- Wiz Sync box - lijkt ok, maar word een beetje afgeschrikt door de mening van OP (ik vermoed dat ik hetzelfde ga denken)
- Fancyleds sync box

Ik gebruik een Nvidia Shield voor alles, dus heb geen nood aan X hdmi poorten.
Mijn TV hangt een 10 cm van de muur, dus genoeg plaats zodat de leds hun ding kunnen doen.
Ik game weinig, maar wil wel future proof zijn in de mate van het mogelijke (4k, 100+hz, HDR, atmos, ...)

Alvast bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
Uiteindelijk een fancyleds opstelling besteld, zal mijn ervaring hier delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afgesplitst, omdat eigen aankoopadvies altijd in een eigen topic hoort.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
Mijn bestelling is uiteindelijk zaterdagavond om 21u toegekomen, na een week en nadat ik een uur voordien een melding kreeg van een obscure pakjesdienst, maar goed hij was er en onmiddellijk geinstalleerd.

Installatie ging vlot, ik had schrik dat ik met mijn 65 inch tv maar net toe ging komen met de bijgeleverde ledstrip, maar ik had nog een aantal cm over. Nadien de app geinstalleerd en de aanbevolen waardes gebruikt, ik moest er niets meer aan aanpassen. Denk ook niet dat er veel calibratie mogelijkheden zijn, maar ik moet toegeven: ik zou niet echt veel willen aanpassen.

Voor mij zijn geld waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvA65
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-09 16:46
En hoe bevalt het na paar weken gebruikt te hebben?
Hoor wel eens van mensen dat ze het toch te afleidend vinden of dat kleuren niet kloppen met beeld.
Ik denk ook over de Fancyleds of de Govee syncbox, ook met een 65 inch tv.
Fancy lijkt me mooier maar ik lees dat die weinig of niks aan updates doen of problemen verhelpen.
Bij moet zo'n box tussen tussen m'n AVR en tv en dat geeft ook nog weleens problemen.
Kortom zitten nog wat haken en ogen aan en die dingen zijn nu ook weer niet goedkoop.