Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:59
Beste Tweakers,

- Ik hoop dat ik met dit bericht wat ervaring kan delen, maar waarbij ik ook benieuwd ben of andere nederlandse gebruikers hier momenteel problemen mee hebben.

- Op 28-7 j.l. ontving ik, waarschijnlijk zoals velen, de kennisgeving van Kucoin dat de service van de CEX voor Nederlandse gebruikers zou stoppen. ''Important Notice Regarding Service Termination for Dutch Users''

- Op dat moment besloten om al enkele assets naar Metamask te sturen, met de gedachte het de volgende dag weer verder op te pakken.

- Tot mijn grote verbazing kreeg ik de volgende dag het volgende bericht bij withdrawals:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idth6JlCul4whIdDysl_6LeHZIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/95kPu2EIGw9uibMwxhL69g3M.png?f=fotoalbum_large

- Vervolgens een support ticket aangemaakt om het euvel op te lossen.

Ik kreeg de volgende mail:
This is KuCoin Customer Support.
According to our policy, it is necessary for you to verify your identification and complete an enhanced due diligence questionnaire for preventing the potential risks.
Please follow the steps below to complete the KYC Verification and "EDD (Enhanced Due Diligence) Form" within THREE (3) days from the date of this email:
1. please go to “KYC verification”–“Individual/Institutional Account Verification” to complete the KYC Verification(If not yet)
If you have any questions in the progress, please refer to the following articles:
About Identity Verification
2. Please complete the attached "EDD (Enhanced Due Diligence) Form" and email it back to us.
We appreciate your understanding and patience.
Kind regards,
KuCoin Customer Care and Support Team

- Nou goed, EDD form ingevuld, wat aanvullende data gegeven (meer dat ik wilde maar goed, stond toch nog best een leuk bedrag op), terwijl ik al jaren KYC verified ben.
- Helaas tot op heden geen oplossing.

Elke mail lijkt standaard te worden beantwoord met:
'' We completely understand your frustration regarding the ongoing delay with your account resolution, and we sincerely apologize for the extended timeframe this matter has taken. Your concerns are absolutely valid, and we want to assure you that your case remains a high priority for our team.''
'' Your issue has been escalated and our specialized technical team is on it.''

- Overigens heb ik ook meermaals de online support aangesproken, maar helaas, zelfde reacties. Verdere informatie afwachten via de mail..

- Nu lijkt het alsof mij account om een of andere reden geflagged is, terwijl ik altijd ''normaal'' gebruik heb gehad. Geen exorbitante bedragen, de overschrijvingen zijn gedaan van KYC verified CEX, enkele maal creditcard), ook de withdrawals na trading naar de CEX of defi wallet.
- Nooit ingelogd via een VPN, altijd NL, enkele maal misschien op vakantie zoals Frankrijk/Griekenland.

- Het is behoorlijk frusterend, dat kan ik je wel zeggen. Zeker gezien het normale gebruik en de mail (28-7) die ik van hun had ontvangen om actie te ondernemen als Dutch user.
- Traden van assets kan ook niet, melding: "User forbidden (4112)"

Mijn gedachten voor nu:
- Ik wacht het maar verder af, het ligt toch niet meer in mijn hand. Alle gevraagde documenten liggen er
- Ik accepteer het eventuele verlies, immers ' not your keys, not your coins' is wat ik me al jaren bewust van ben in het traden van crypto :).

- Ik hoop vooral wat gedachten, of ervaringen van mede-tweakers te krijgen die een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt, of momenteel meemaken.

PM: Ik hoef geen preken te krijgen, over '' je had het kunnen weten, not your keys, ben je illegaal bezig geweest.. '' hier weet ik zelf al alle antwoorden op, en zal niet op worden ingegaan ter eventuele vervuiling van dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Ja, Kucoin, prachtige exchange. *not* - De belachelijke hoeveelheid mail die ik ook de afgelopen periode heb ontvangen en de al maanden melding bij het openen dat ik een KYC moest doen. Tja, het enige wat ik er heb staan is mijn YOLO 'SATS' die ik destijds daar heb gekocht waar 90% verdwijnt als je dat transferred, dus dat mogen ze houden. :+ verder blijf ik ver weg bij Kucoin.. Ik kan niet wachten tot Binance weer beschikbaar is in Nederland though.

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 08:53
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Toch nogmaals mijn withdrawel geprobeerd (wel naar Phantom wallet i.p.v. ByBit) en toen ging de transactie door zonder problemen. Blij dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Errieseeka schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:53:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Toch nogmaals mijn withdrawel geprobeerd (wel naar Phantom wallet i.p.v. ByBit) en toen ging de transactie door zonder problemen. Blij dat het gelukt is.
Maar was het ook daadwerkelijk suspended? Want dat een transactie niet doorkomt is anders dan volledig blokkeren van de optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:24
Ook hier een ervaringsdeskundige, bij mij was de oplossing om de crypto om te zetten naar euro en kuCard te gebruiken voor aankopen. Ook het opwaarderen bij Revolut (mocht je dat hebben) met een credit card werkt om het saldo precies op 0 euro te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Dat nog niet gemeldt, maar als ik wil verkopen krijg ik de melding:

"User forbidden (4112)"

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 08:53
keanu_ schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:15:
[...]

Maar was het ook daadwerkelijk suspended? Want dat een transactie niet doorkomt is anders dan volledig blokkeren van de optie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osTd90j_hFbQx22ZCa_uE7ZLGG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9EWgLnoYKtDowmdF7kRkvF7y.png?f=fotoalbum_large
Zo ver ik weet wel. Ik moest de hele riedel doorlopen maar hun KYC pagina werkte niet goed. Toen de videos/foto's opgestuurd via de mail (de ticket-mail die zij voor je aanmaken). Ik kreeg daar weer een reactie. Ik moest een screenshot sturen van de transactie van een ander platform waar ik in 2023 ETH naar Kucoin had overgemaakt. Nou had ik geen flauw idee welk platform dat geweest was dus ik had een stuk of 10 wallets/exchanges moeten gaan checken. Hoefde gelukkig niet omdat de transactie toch doorging toen ik het nog een keer probeerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Errieseeka schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:29:
[...]

[Afbeelding]
Zo ver ik weet wel. Ik moest de hele riedel doorlopen maar hun KYC pagina werkte niet goed. Toen de videos/foto's opgestuurd via de mail (de ticket-mail die zij voor je aanmaken). Ik kreeg daar weer een reactie. Ik moest een screenshot sturen van de transactie van een ander platform waar ik in 2023 ETH naar Kucoin had overgemaakt. Nou had ik geen flauw idee welk platform dat geweest was dus ik had een stuk of 10 wallets/exchanges moeten gaan checken. Hoefde gelukkig niet omdat de transactie toch doorging toen ik het nog een keer probeerde
Duidelijk!
Ja bij mij specificeren ze helemaal niets bij navragen.
bijvoorbeeld: Of het om een specifieke transactie ging, of een verouderd document..
gevoel alsof je in echt in het donker aan het tasten bent. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlasticPimple
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22:27
jamiev90 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:17:
Ook hier een ervaringsdeskundige, bij mij was de oplossing om de crypto om te zetten naar euro en kuCard te gebruiken voor aankopen. Ook het opwaarderen bij Revolut (mocht je dat hebben) met een credit card werkt om het saldo precies op 0 euro te krijgen.
Wel de complicatie dat KuCoin geen zaken meer doet in Nederland en dat je die card waarschijnlijk niet meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Gisteren maar weer even gemaild. Vanochtend het volgende antwoord gekregen:

Dear Valued KuCoin User,

Thank you for reaching out to KuCoin Customer Support.

I am reaching out to you with an update on your recent support request. Your issue has been escalated and our specialized technical team is diligently working on it. However, we are still awaiting a response from the relevant department.

We deeply understand the inconvenience this delay may cause and we sincerely apologize for it. Please know that your patience and understanding mean a lot to us, and we are doing everything within our power to expedite the process and resolve your issue as swiftly as possible.

In the meantime, we kindly ask for your continued patience. We appreciate your trust in KuCoin and want to reassure you that we are here for you. If you have any other questions or concerns, please feel free to reach out to us.

Thank you for choosing KuCoin. Your continued support and patience are not only appreciated, but they also remind us why we do what we do.

Kind regards,

- dikke maand verder nu, het 'lijkt' wel alsof ze bezig zijn, jammer dat ze geen enkel detail geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:10

knakworst

Get more sats!

keanu_ schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:06:
Gisteren maar weer even gemaild. Vanochtend het volgende antwoord gekregen:

Dear Valued KuCoin User,

I am reaching out to you with an update on your recent support request. Your issue has been escalated and our specialized technical team is diligently working on it. However, we are still awaiting a response from the relevant department.

We deeply understand the inconvenience this delay may cause and we sincerely apologize for it. Please know that your patience and understanding mean a lot to us, and we are doing everything within our power to expedite the process and resolve your issue as swiftly as possible.

In the meantime, we kindly ask for your continued patience. We appreciate your trust in KuCoin and want to reassure you that we are here for you. If you have any other questions or concerns, please feel free to reach out to us.

Thank you for choosing KuCoin. Your continued support and patience are not only appreciated, but they also remind us why we do what we do.

Kind regards,

- dikke maand verder nu, het 'lijkt' wel alsof ze bezig zijn, jammer dat ze geen enkel detail geven.
Al geklaagd op Reddit? Veel gelijke zaken, die dan magischerwijs redelijk snel opgelost lijken te worden. Bijvoorbeeld:

https://www.reddit.com/r/...ithdrawals_without_clear/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Wel via een post van een ander, moderator van kucoin berichte mij persoonlijk met dezelfde berichten uit de mail..

Heb zelf onvoldoende credits om een eigen topic te maken.. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
Update. Alles is weer unlocked.
Ik heb de afgelopen weken nagenoeg dagelijks gemaild en op hun online support gechat.
Elke keer de standaard antwoorden.

Hun reactie gisteren:

---

We have unfrozen your account.

We are glad that your issue concerned has been resolved and we shall hereby close this ticket so that you won't be disturbed with any further notifications.

We value your business and will remain committed to providing excellent customer service.

Thank you for choosing our services and we look forward to serving you again in the future.

Kind regards,

--

Toch wel erg "jammer" dat ze op geen enkele manier duidelijkheid hebben gegeven. Maar zo zie je maar weer hoe verstandig het is om je tokens in eigen beheer te hebben.

Alles staat nu op metamask..

Case closed!
Pagina: 1