Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinkman
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-08 18:30
Recentelijk heb ik een Xiaomi Redmi note 14 pro+ gekocht voor de grote hoeveelheid megapixels die de main camera heeft. Na heel wat geklooi met het camera systeem wilde ik raw foto's gaan maken, in Hedgecam. Echter kwam ik niet verder dan pixel bining tot ~12,5mp.

Ik heb allerlei fotografie apps gebruikt van betaald tot gratis, maar daar kwam ik nog minder ver mee. In de standaard camera app kan je met de pro modus of jpeg 200mp, of raw met een afgehakte resolutie kiezen. Terug bij af dus...

Is er iemand die weet hoe ik hieromheen kan komen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-08 11:23
Heb je al in de developer mode gekeken naar instellingen hieromtrent? Vanwege gebruiksgemak is niet alles standaard zichtbaar aan instellingen om te maken.

Verder kijk ook bij xiaomi.eu op het forum, daar zitten de experts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Dit is niet mogelijk. De meeste smartphones ondersteunen dit niet. Je moet kiezen tussen 12.5MP RAW of een 50MP/200MP modes zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:22

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nou zal Xiaomi vast betere produkten produceren dan Samsung maar 200MP RAW kan niet eens op de recente S25 Ultra; staat ook in verschillende posts op de Samsung-forums. Hoogstens 50MP RAW met de ingebouwde app.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinkman
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-08 18:30
Ik ben in de developer options gaan zoeken maar vond niks omtrent camera. Enigste wat zou kunnen werken van wat ik verder heb kunnen vinden is de telefoon rooten en iets als een ANX Camera erop zetten, als dat werkt. Niet dat ik het dat waard vind voor een foto...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Kinkman schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:01:
Ik ben in de developer options gaan zoeken maar vond niks omtrent camera. Enigste wat zou kunnen werken van wat ik verder heb kunnen vinden is de telefoon rooten en iets als een ANX Camera erop zetten, als dat werkt. Niet dat ik het dat waard vind voor een foto...
Rooten helpt alleen als je ook de camera firmware van je telefoon reverse engineered en aanpast. ANX Camera heeft ook niet zomaar toegang tot je firmware en ondersteunt bovendien vrijwel uitsluitend behoorlijk oude Xiaomi toestellen.
Pagina: 1