FTP probleem: grote hoeveelheiden kleine files

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Ik werk bij een internetbedrijfje, en ik moet regelmatig hele grote hoeveelheden (t/m 600 tegelijk) hele kleine (+/-125 bytes) files uploaden.

Als ik dat doe, dan houdt mijn FTP proggie (WS_FTP) er op een gegeven moment mee op, terwijl als ik dezelfde hoeveelheid grotere files (1-15 kbytes) upload, het probleem niet optreedt.

Ligt dit aan de server, of aan mijn FTP client?

Als jullie me een andere FTP client willen aanraden, hou er dan rekening mee dat ik een groot aantal klanten moet bookmarken, en dat ik dus niet ff een paar files er mee moet verzenden/ophalen, maar 100en tegelijk. Passive Mode staat aan btw.

iOS developer

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 21:32

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Persoonlijk raad ik SmartFTP aan. Of het goed is voor die kleine files geen idee eerlijk gezegd maar ik heb er nooit problemen mee. Daarnaast kun je ladingen favorieten instellen en andere ongein en, niet geheel onbelangrijk, het is gratis :).

Ik denk dat het wel degelijk aan je client ligt maar dat komt ook vanwege mijn persoonlijke afkeur van WS_FTP :).

SmartFTP is btw op te halen van www.smartFTP.com.

• Byteripper
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Je kunt natuurlijk ook alle files eerst zippen, die zip uploaden en dan weer op de server unzippen...

• BikkelZ
En hoe pak ik die dan uit op de server?

iOS developer

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Met sommige ftp servers (ServU bv) kan je je users de rechten voor het uitvoeren van bestanden geven. Misschien kan dit bij jou ook?
Verder zou je misschien de transfer snelheid een keer wat lager kunnen zetten om te zien of het daar mee te maken heeft (of log es in met active transfer).

Wees consequent, maar niet altijd

• BikkelZ
Ik denk niet dat dat tot de opties behoort, we vertrekken namelijk binnenkort bij die club......

iOS developer

• Config
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik weet wel dat CuteFTP naarmate je heb langer gebruikt, vaker opnieuw inlogd en meer files tranfserred dat het na een uur of 5 open te hebben gestaan de CPU usage omhoog gaat naar 99% en het erg slooom prog wordt...(hele comp trouwens)

Dan helpt alleen het killen van Cute...

Verwijderd

Ik zou LeechFTP gebruiken. Het kan meerdere threads tegelijk gebruiken (Ik draai win98, en tien threads tegelijk werkt prima). Ik moet ook regelmatig (wekelijks) een website updaten die uit allemaal losse files, dirs en andere zooi bestaat, vaak enkele duizenden files.

Leech werk perfect hiervoor. Ook als het niet lukt om een file te uploaden gaat ie daarna gewoon verder met de volgende. Op het einde check je gewoon effe de errorlist, dropt de hele zooi terug in de queue and maakt het af.

En leech is ook nog gratis, ook. :D

• Byteripper
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op dinsdag 18 september 2001 12:31 schreef BikkelZ het volgende:
En hoe pak ik die dan uit op de server?
Vanuit een shell...

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ws_ftp ik vind het een buggie programma. Vroeger (3 jaar terug ofzow) als ik de op TU/e flink aan het leechen or whatever was en haalde of verstuurde een zooi kleine bestandjes dan knaldde die er altijd uit.

Gebruik nu al jaren leechftp en bevalt tot op de dag van vandaag nog steeds perfect, ben nog geen prettig programma tegenkomen en dan te bedenken dat ontwikkeling van leechftp al meer dan 1 jaar stil ligt en er ook geen nieuwere versie meer zal komen.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

LeechFTP idd...enorm goed en snel en handig en stabiel!

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• BikkelZ
OK dan wordt het Leech. Maar voordat ik hier alles om ga zetten, weet iemand hoeveel bookmarks je er maximaal in kunt zetten? WS_FTP kapt er na een stuk of 100 klanten mee....

iOS developer

Pagina: 1