Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-08 23:20
Goedenavond,

Ik zit met een gek 'probleem'. Sinds 3 dagen ben ik in het bezit van een Samsung S25, nadat ik jarenlang een iPhone heb gebruikt, waarbij in de laatste 2 jaar het een iPhone 14 betrof. Ik heb de tool van Samsung gebruikt om de data (Apps etc.) van mijn iPhone over te plaatsen op mijn Samsung. Vervolgens heb ik 100 GB aan Google Drive opslag aangeschaft en heb ik de tool van Apple gebruikt om mijn iCloud opslag over te laten plaatsen. Dit betrof zo'n 3000 foto's en 700 videos, deze tool 'loopt' volgens Apple nog en kan 3-8 dagen duren.

Nu keek ik zojuist op mijn Samsung en zie ik tot schrik dat ik 16000 foto's heb. Dit betreft voor zo'n 60% zeker foto's die ik op mijn iPhone(s) verwijderd heb. Nu wil ik graag het volgende weten maar ik kom hier niet aan uit.

- Hoe kan dit? Ik heb nergens aangegeven dat deze geback-upt moesten worden, ook wijkt het aantal sterk af met wat in mijn iCloud staat.

- Waar staat dit opgeslagen? Mijn Samsung heeft pas 70 GB aan opslag in gebruik en mijn Google Drive heeft pas 4 van de 100 GB in gebruik. Waar worden deze foto's dan opgeslagen?

- Hoe kom ik het snelste van deze foto's af? Alles handmatig selecteren gaat me dagen kosten....

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen! Alvast bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:16
Voor je iets doet, laat de Apple export uitlopen, je wilt niet dat door tussendoor ingrijpen er iets mis gaat waardoor je zaken kwijt raakt of driedubbel krijgt.

Verder, de tool van Samsung zal alle foto's op de iPhone hebben overgezet, maar die stonden ook al veilig op de iCloud, dus dan krijg je dubbelen.
Daarnaast is Apple standaard .heif formaat voor foto's en op Samsung is het .jpg, dus mogelijk worden er foto's dubbel opgeslagen in 2 formaten wat ook doortelt in de aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-08 23:20
swhnld schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 23:14:
Voor je iets doet, laat de Apple export uitlopen, je wilt niet dat door tussendoor ingrijpen er iets mis gaat waardoor je zaken kwijt raakt of driedubbel krijgt.

Verder, de tool van Samsung zal alle foto's op de iPhone hebben overgezet, maar die stonden ook al veilig op de iCloud, dus dan krijg je dubbelen.
Daarnaast is Apple standaard .heif formaat voor foto's en op Samsung is het .jpg, dus mogelijk worden er foto's dubbel opgeslagen in 2 formaten wat ook doortelt in de aantallen.
Zal ik zeker doen.

Het gekke is, dat de foto's die nu op mijn Samsung staan (laten we zeggen om en nabij 6000 foto's), niet op mijn iPhone stonden en al jaren geleden verwijderd zijn. Ik zie ze ook niet terug op mijn iCloud, dus ik ben een beetje verbaasd over dat ik deze foto's nu terug zie. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:16
wErudite schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 08:21:
[...]
Zal ik zeker doen.

Het gekke is, dat de foto's die nu op mijn Samsung staan (laten we zeggen om en nabij 6000 foto's), niet op mijn iPhone stonden en al jaren geleden verwijderd zijn. Ik zie ze ook niet terug op mijn iCloud, dus ik ben een beetje verbaasd over dat ik deze foto's nu terug zie. :9
Misschien dat Apple de prullenbak niet leegt maar alleen archiveert? Die vraag mag je hun stellen, en misschien krijg je nog een antwoord ook.