Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kannamori
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-09 08:14
Iets langer dan een jaar terug heb ik een zonnepaneel gekocht om tenminste een deel van mijn idle verbruik te compenseren. Daardoor ben ik bij zonnepaneel verkoper in the buurt gekomen die nog een los ReSun paneel had liggen die hij voor 100 euro wel weg wou doen. Deze heb ik aangesloten met een willekeurige zonneomvormer die mijn pa nog had liggen. Hij doet het wel aardig maar merk dat na een paar minuten in de volle zon dat hij de opwek tot 300w vast zet, waardoor ik denk dat hij door oververhitting zichzelf limiteert. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe micro omvormer om deze te vervangen. Hebben jullie toevallig wat tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Mogelijk is 300W de grens van de micro omvormer.
Vul het hier eens in en kijk hoeveel je tekort zou komen met een "perfecte" omvormer die meer dan 550W kan.

https://www.thomasberger.be/pv/pvcalc/

Ik gok dat het verschil aan kWh per jaar niet de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kannamori
Staat 700w op maar het is puur Chinesium dus het kan net zo goed 300w zijn. Ik zal die tool even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kannamori
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0upVi3tE1LjQuFTQPatLO0ac0WE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sHhztO8nie6wWPxshhXdiUWR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Het gaat om het getal onderaan de tabel in de kolom "Totaal kWh".
Een puur zuid balkonpaneel:
Met 300 W = 393 kWh
Met 550 W = 407 kWh

Dus een andere omvormer gaat je 14 extra kWh per jaar opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44
Misschien handig als je gewoon even laat weten welke omvormer je nu hebt aangesloten? :)
Pagina: 1