Het is een tijdje terug dat ik op de hoogte was van alles courante hardware, dus ik heb even hulp/ bevestiging nodig. In 2017 stelde ik voor mijn schoonmoeder het volgende systeem samen:
MSI B250M PRO-VH - Motherboard
Intel Pentium G4600
Crucial - DDR4 (2x4GB)
Be quiet! System Power 8 400W
Crucial MX300 - 500GB
Sharkoon MA-A1000 - Minitowermodel
Microsoft Windows 10 Home (NL) - Licentie
I.v.m het naderende einde van de ondersteuning van Windows 10, wil ik graag haar pc upgraden. Behouden wat behouden kan blijven, deze pc is niet intensief gebruikt en voldeed qua snelheid nog altijd voor haar doeleinden.
Ik zoek een?
Ik denk een nieuw moederbord, nieuwe processor en nieuw geheugen nodig te hebben. De pc wordt gebruikt voor internetten en af en toe foto's bewerken (zoals gezegd, de huidige G4600 en 8GB geheugen voldoen nog). Het heeft dus geen strepentrekker van een CPU te worden.
Wat is je budget?
Liefst onder de 330 euro. De vervangende componenten moeten en goede prijs- prestatie bieden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU mag AMD of Intel zijn. Moederbord bij voorkeur van MSI en micro-ATX formfactor. Het moederbord moet naast een fan-aansluiting voor de processor, ook een fan-aansluiting hebben voor een casefan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb dit advies als leidraad genomen.
AMD Ryzen 5 5500GT (BOX) Boxed
MSI A520M PRO
G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS
Ik denk dat ik alleen bovenstaande componenten nodig heb. Maar is dat zo? Gaat de oudere Pure Power 8 400W voeding samen met het gekozen MSI moederbord?
Qua geheugen lees ik wisselende ervaringen. Zou dit Corsair geheugen een passend alternatief zijn?
MSI B250M PRO-VH - Motherboard
Intel Pentium G4600
Crucial - DDR4 (2x4GB)
Be quiet! System Power 8 400W
Crucial MX300 - 500GB
Sharkoon MA-A1000 - Minitowermodel
Microsoft Windows 10 Home (NL) - Licentie
I.v.m het naderende einde van de ondersteuning van Windows 10, wil ik graag haar pc upgraden. Behouden wat behouden kan blijven, deze pc is niet intensief gebruikt en voldeed qua snelheid nog altijd voor haar doeleinden.
Ik zoek een?
Ik denk een nieuw moederbord, nieuwe processor en nieuw geheugen nodig te hebben. De pc wordt gebruikt voor internetten en af en toe foto's bewerken (zoals gezegd, de huidige G4600 en 8GB geheugen voldoen nog). Het heeft dus geen strepentrekker van een CPU te worden.
Wat is je budget?
Liefst onder de 330 euro. De vervangende componenten moeten en goede prijs- prestatie bieden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU mag AMD of Intel zijn. Moederbord bij voorkeur van MSI en micro-ATX formfactor. Het moederbord moet naast een fan-aansluiting voor de processor, ook een fan-aansluiting hebben voor een casefan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb dit advies als leidraad genomen.
AMD Ryzen 5 5500GT (BOX) Boxed
MSI A520M PRO
G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS
Ik denk dat ik alleen bovenstaande componenten nodig heb. Maar is dat zo? Gaat de oudere Pure Power 8 400W voeding samen met het gekozen MSI moederbord?
Qua geheugen lees ik wisselende ervaringen. Zou dit Corsair geheugen een passend alternatief zijn?
[ Voor 6% gewijzigd door SePtiCTaNk op 24-08-2025 17:15 ]
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.