Ik zoek een?
Upgradeset om nieuwe(re) games te spelen, zoals Helldivers 2, WH40k Space Marine 2 en tzt BF6. Game RTS en FPS met name.
Ik koop graag 2e hands.
Ik game meestal op 1440p maar 1080p is ook niet erg, ben wat dat betreft niet heel kieskeurig. RT en al die fancy technieken heb ik nooit gehad dus mis ik op dit moment ook niet.
Wat is je budget?
2e hands, ik hoop voor 200-400 klaar te zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb affiniteit met AMD.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidig systeem
Powerdraw GPU: 150W
Ik zoek een upgradesetje, liefst 2e hands, om mijn bovenstaande pc een boost te geven voor de bovenstaande games.
Als ik naar de supportlist kijk voor CPU's op dit mobo dan is een 7500F (t.net 'budgettopper') in ieder geval niet ondersteund.
Ik zat zelf te denken aan een 5600X (zelfde powerdraw als huidige CPU) of een 5800X3D.
Qua GPU zit ik te kijken naar een 9060. Dat is een recente kaart en goed vlot. Ik vraag me alleen af of deze tot zijn recht komt met de rest van de pc (of het in balans is) en of er een betere prijs/kwaliteit 2e hands kaart te koop is, bijvoorbeeld een 3070 heb je voor ca. 250 euro; is dat een betere keus?
Zou een Intel ARC nog wat zijn, deze zijn vaak goedkoop te krijgen maar ik lees dat de drivers niet echt top zijn. Is dat inmiddels al beter of nog niet?
3070: 220W
9060XT 8Gb: 150W
9060XT 16Gb: 160W
Ik weet verder niet of ik mijn voeding ook dien te vervangen maar ik probeer een beetje in de buurt te blijven van de huidige power draws.
Nog advies qua processor/GPU combo?
En zou ik nog moeten upgraden naar 32Gb ram?
Of is het beter een volledig 'nieuw'' 2e hands systeem aan te schaffen?
Upgradeset om nieuwe(re) games te spelen, zoals Helldivers 2, WH40k Space Marine 2 en tzt BF6. Game RTS en FPS met name.
Ik koop graag 2e hands.
Ik game meestal op 1440p maar 1080p is ook niet erg, ben wat dat betreft niet heel kieskeurig. RT en al die fancy technieken heb ik nooit gehad dus mis ik op dit moment ook niet.
Wat is je budget?
2e hands, ik hoop voor 200-400 klaar te zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb affiniteit met AMD.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidig systeem
- Processor Ryzen 5 2600 / Hexa (6) core @ 3.4 - 3.9 Ghz
- Videokaart MSI GeForce GTX1070 Gaming X 8G
- Moederbord Asrock B450M Pro 4
- RAM G.Skill DDR4 Aegis 2 x 8 GB 3000Mhz
- SSD Intel 660p 1 TB M.2
- Voeding be quiet! Pure Power 11 400W
Powerdraw GPU: 150W
Ik zoek een upgradesetje, liefst 2e hands, om mijn bovenstaande pc een boost te geven voor de bovenstaande games.
Als ik naar de supportlist kijk voor CPU's op dit mobo dan is een 7500F (t.net 'budgettopper') in ieder geval niet ondersteund.
Ik zat zelf te denken aan een 5600X (zelfde powerdraw als huidige CPU) of een 5800X3D.
Qua GPU zit ik te kijken naar een 9060. Dat is een recente kaart en goed vlot. Ik vraag me alleen af of deze tot zijn recht komt met de rest van de pc (of het in balans is) en of er een betere prijs/kwaliteit 2e hands kaart te koop is, bijvoorbeeld een 3070 heb je voor ca. 250 euro; is dat een betere keus?
Zou een Intel ARC nog wat zijn, deze zijn vaak goedkoop te krijgen maar ik lees dat de drivers niet echt top zijn. Is dat inmiddels al beter of nog niet?
3070: 220W
9060XT 8Gb: 150W
9060XT 16Gb: 160W
Ik weet verder niet of ik mijn voeding ook dien te vervangen maar ik probeer een beetje in de buurt te blijven van de huidige power draws.
Nog advies qua processor/GPU combo?
En zou ik nog moeten upgraden naar 32Gb ram?
Of is het beter een volledig 'nieuw'' 2e hands systeem aan te schaffen?
[ Voor 3% gewijzigd door FitTiv op 24-08-2025 11:49 ]