Mijn pc piept en hangt!

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
Hee allemaal,

Kijk naar onderstaande configuratie, ik heb om het half uur het volgende probleem: met een luide piep uit de boxen hangt mijn systeem totaal. Ik heb een zware koperen koeler op mijn cpu dus aan de warmte ligt het niet. Ik dacht dat het misschien aan de Sb Live zou kunnen liggen of aan mijn geheugen, maar met andere dimmetjes doet ie het ook. Ik wordt er helemaal gek van, de ene keer doet ie het 3 uur, de andere keer 5x in 10 minuten. Ik heb alle laatste drivers voor Win2K, (daar draait het op allemaal)en ik heb geen Via drivers geinstalleerd, dit werd mij afgeraden.
Ik heb een drive diagnostic voor mijn hdd gedaan, en dat was het ook niet. MSI geeft verder ook niet veel info wat me verder helpt. Heeft iemand ook een K7 Turbo LE en ook zo'n soort probleem? Oh ja mijn cpu draait inmiddels wel weer op 1200, zijn originele snelheid, temperatuur is 40 graden.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:44
Sorry

Verwijderd

misschien in je bios ingesteld dat die een warning bij een te bepaalde temperatuur hebt ingesteld ?? en dat je die bijvoorbeeld per ongeluk heel laag hebt staan ??

of een irri software proggie ????

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Geen via drivers :?
Welke * heeft je dat wijsgemaakt?

Wees slim en installeer ze eens, zal wel eens kunnen helpen.
En probeer je geluidskaart eens in een andere pc of probeer eens een andere geluidskaart in jouw pc.

En bios flash wil ook wel eens helpen.

Signature

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
ja, ok geprobeerd, kheb nu laatste bios, en via drivers, nu loopt ie gewoon om de 10 minuten vast. Nog meer ideeen??
Het is echt om te janken dit kheb mazzel als ik dit bericht kan aftikken

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Is dit een piep uit de systeem speaker???
Denk het haast wel, een vriend van mijn had zijn nieuwe pc in elkaar gezet en ik kwam nog even langs om het na het na te kijken.
pc is klaar...aangezet en na een ongeveer 10 minuten begint het pieeeeeeeeeeeeeeeeeep houd ook gewoon niet op, vreemd want ik heb de zelfde mobo nml asus kt133a, wat bleek nou er is een optie in de bios waar je kan zeggen of de pc een warning moet geven als ie te warm wordt ofzo.
Uitgezet, nooit meer last van gehad. Hij had ook de nieuweste bios net als ik.
Weet nog steeds niet waarom hij pietpte want hij had niks overclocked en er zat gewoon een koeler op!

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Via drivers is een pre. alleen de IDE drivers kunnen wel eens problemen onder W2k geven, deze zou ik dus in eerste instantie laten wezen.

Weet je zeker dat je geen IRQ conflicten hebt?.. geluidskaart met modem bv.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

kijk paulus, dat is nog eens een goeie, ik ga het nu doen die staat idaad aan. dodemaa hier kzit even op een andere pc want hij installeerd xp nu ineens een beetje fout, ams bestand mist zegt ie.

Verwijderd

En zit er misschien een volgorde in die pieps, dan kun je ff in de handleiding kijken wat het betekend!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:43

KroeT

[...]

Ik heb af en toe hetzelfde probleem, had het met win2k vaker dan met XP overigens. Het gebeurt bij mij alleen niet zo vaak als bij jou. Eens in de paar dagen of zo. Temp ook 45 graden (stressed 48 of zo), systeem hieronder.

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

Dit kan een mem prob zijn, ik zie dat je geheugen op cas 2 staat, maar is het wel cas2 geheugen? Want met dat cheap mem van tegenwoordig... als het geen cas 2 is, zet het dan even hoe het hoort, en probeer dan je pc eens een tijdje, als het dan niet meer voorkomt weet je meteen wat het is hé.
Zelf heb ik overigens met w2k geen enkel prob, de beste win ooit vindt ik :) .
Pagina: 1