Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Soepel gamen op 1440p inclusief de nieuwste games de komende ±5 jaar. Hieronder valt ook emulator games.Het hoeft niet op "max" maar ik wil de komende jaren sowieso niet op medium instellingen spelen.
Ik speel geen COD, Battlefield of simulatie games.
Games zoals:
Assassin's Creed
Black Myth: Wukong
Cyberpunk
Death Stranding
Clair Obscur: Expedition 33
Final Fantasy
GTA VI
God of War
Hogwarts Legacy
Horizon
Kingdom Come
Red Dead Redemption
Spider-Man
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op zich heb ik een budget rond de 3000 euro maar ik wil niet overdrijven. Hierbij vraag ik jullie hulp.Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb deze voeding sinds 2014 maar ik weet niet of het; nog mee kan / handig is om het nog te gebruiken.Corsair RM850 (EU-model)
- Muis
- 4x 3.5" harde schijven. Hierdoor ben ik nog niet helemaal uit met de behuizing. Hebben jullie hier tips voor?
- Windows licentie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles op de lijst.Eventueel extra ventilatoren zodat het systeem stiller is en beter gekoeld wordt
Eventueel een monitor arm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD processor.Acer, Asrock, Gigabyte, iiyama (monitor) en Samsung (monitor) ben ik geen fan van.
Voor de rest wil ik graag een goed balans tussen kwaliteit, performance en prijs.
Ik heb een Sapphire videokaart gekozen omdat ik op internet lees dat ze kwalitatief beter zijn.
Een RTX 5070Ti of 5080 kaart zou ook prima zijn maar ik durf niet te zeggen welk merk.
Het belangrijkst bij videokaart is de kwaliteit, minimaal 16GB VRAM en goede koeling.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede koeling van het systeem (geen waterkoeling)Laag geluid wanneer er niets zwaars draait.
Met mijn huidige PC stel ik de fans softwarematig in zodat ze stil zijn tijdens normaal gebruik en voldoende koelen tijdens gamen.
VIdeokaart wil ik graag verticaal plaatsen.
Ga je overklokken?
Nee. Sterker nog ik denk er aan om de videokaart en de CPU een beetje terug te schroeven zodat ze hopelijk koeler en stabieler draaien.Wat verwacht je van ons?
Ik vraag vriendelijk om jullie hulp / tips bij het kiezen van de onderdelen. Balans tussen kwaliteit, prestatie en prijs voor mijn wensen. Ik heb al 10+ jaar geen PC gekocht dus ik ben out of the loop.# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 319,90 | € 319,90 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 197,- | € 197,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9070 XT | € 710,81 | € 710,81 |
1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 802 Zwart | € 165,85 | € 165,85 |
1 | Monitors | MSI G272QPF E2 Zwart | € 159,- | € 159,- |
1 | Casemodding | Cooler Master Vertical GPU Holder Kit V3 Zwart | € 55,95 | € 55,95 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 30,67 | € 30,67 |
1 | Toetsenborden | Keychron Lemokey X3 QMK/VIA, RGB Backlight, Keychron Mechanical Brown, Hot Swappable | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 123,95 | € 123,95 |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 209,99 | € 209,99 |
1 | Overige componenten | be quiet! HDD Cage 2 | € 7,63 | € 7,63 |
Totaal | € 2.135,55 |