Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC voor dagelijks gebruik en gamen. Voornamelijk strategische spellen als Anno en Europa Universalis. Dit hoeft niet allemaal op ultra HD 4K met 250FPS te draaien, maar het liefst op hoge settings redelijk soepel. Ook heb ik graag een systeem wat redelijk toekomstbestendig is en minimaal 5 jaar meekan met de spellen die in de komende tijd uitkomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 2K is wel een vrij harde eis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen en toesenborden/muis neem ik mee van mijn huidige setup. RAM-sticks heb ik al in huis, maar deze zitten voor de volledigheid wel in de lijst.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GPU-wise hoef ik niet top-of-the-line, CPU-wise het liefst een X3D processor wegens Anno-achtige spellen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een kast met een hout 'look', voor de rest weinig specifieke eisen/wensen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op mijn huidige lijst, dingen die ik over het hoofd heb gezien? Heb zelf beperkte kennis van zaken en zit nu met een systeem uit 2017, dus wat input van mensen die wat dieper in de materie zitten zou fijn zijn
PC voor dagelijks gebruik en gamen. Voornamelijk strategische spellen als Anno en Europa Universalis. Dit hoeft niet allemaal op ultra HD 4K met 250FPS te draaien, maar het liefst op hoge settings redelijk soepel. Ook heb ik graag een systeem wat redelijk toekomstbestendig is en minimaal 5 jaar meekan met de spellen die in de komende tijd uitkomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 2K is wel een vrij harde eis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen en toesenborden/muis neem ik mee van mijn huidige setup. RAM-sticks heb ik al in huis, maar deze zitten voor de volledigheid wel in de lijst.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GPU-wise hoef ik niet top-of-the-line, CPU-wise het liefst een X3D processor wegens Anno-achtige spellen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een kast met een hout 'look', voor de rest weinig specifieke eisen/wensen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op mijn huidige lijst, dingen die ik over het hoofd heb gezien? Heb zelf beperkte kennis van zaken en zit nu met een systeem uit 2017, dus wat input van mensen die wat dieper in de materie zitten zou fijn zijn
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 459,90 | € 459,90 |
1 | Moederborden | ASUS Prime B650-PLUS WIFI | € 162,- | € 162,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti WINDFORCE OC SFF 16G | € 769,- | € 769,- |
1 | Behuizingen | Sharkoon Rebel C70G RGB Zwart | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE ARGB Wit | € 47,90 | € 47,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 II | € 105,07 | € 105,07 |
1 | Interne SSD's | Samsung 990 EVO Plus 2TB | € 109,19 | € 109,19 |
Totaal | € 1.847,86 |