activeren windows 11 na hardwarewijziging

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejenoor
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23-08 20:22
Hallo

Het lukt mij niet om na een hardwarewijziging mijn windows 11 opnieuw te activeren. Installatie windows op nieuwe pc succesvol (met productcode), ook Upgrade van windows 10 naar windows 11 op een nieuwe pc (oude pc buiten gebruik) gelukt. Na succesvolle installatie hdd en opnieuw opstarten pc krijg ik vraag om windows te activeren. Vanalles geprobeerd, maar lukt me niet. Het is een OEM licentie. Nochtans is het wel gelukt om op de nieuwe pc windows 10 te installeren en te upgraden naar windows 11. Het is pas na de installatie van de hdd van de oude desktop dat ik de activeringsmelding kreeg. Na succesvolle installatie hdd en opnieuw opstarten pc krijg ik vraag om windows te activeren. Vanalles geprobeerd, maar lukt me niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Windows Activeren via de Troubleshooter via Instellingen > Update en beveiliging > Activering.

Telefoonactivering heb ik nog niet geprobeerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejenoor
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23-08 20:22
aanvullend: weet niet zeker of het een oem licentie is, kan ook retaillicentie zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Gewoon telefonische activering doen, werkt 9/10 gevallen

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:51
Je kunt het winver commando gebruiken om op te vragen welke versie van Windows je gebruikt. Open het Startmenu en type winver. Als het Startmenu winver gevonden heeft winver uitvoeren. Maak een screenshot en post het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Centropy schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:21:
Gewoon telefonische activering doen, werkt 9/10 gevallen
Dit inderdaad. Microsoft gaat enorm makkelijk om met licenties op deze manier. Je kan de meest gekke dingen doen met een OEM licentie. Dingen die echt niet bedoeling zijn en dan nog lukt telefonisch activeren.

Ze hebben ook gewoon liever dat 10 activaties niet de bedoeling zijn dan een enkele blokkeren die wel de bedoeling is. Het scheelt hun ook een hoop gezeur als ze geen of minder mensen nodig hebben. Ze hebben ook wel eens gezegt dat ze liever hebben dat mensen Windows illegaal gebruiken dan niet gebruiken. Microsoft heeft geen zin in moeilijk doen voor die paar euro's, dus kan je een hoop uithalen en alsnog via de tetefoon activeren. Even een flinke lijst getallen invoeren en klaar.