Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-08 21:18
Removed

[ Voor 112% gewijzigd door Galanthus op 23-08-2025 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 09:17
In welke regio woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
Zuid-Holland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:03
Wil je advies, of is dit een open sollicitatie?

3 werkgevers in een korte periode. Daar zullen werkgevers best (onterecht) op speculeren. Het is absoluut onethisch, maar soms moet je jezelf een beetje helpen; Noteer ze als ZZP opdrachten, hoef je verder ook niet toe te lichten waarom je daar snel bent weggegaan. Dat gat van 5 maanden, zou ik ook iets oprekken.

Heb je daarnaast je oude werkgever als eens benaderd?

[ Voor 82% gewijzigd door SmashCruiser op 23-08-2025 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:51
Ten eerste wil ik aangeven dat ik je situatie erg vervelend voor je vind en ook dat ik je helaas niet veel verder kan helpen op werkgebied.

Wel wil ik benadrukken dat mensen die zeggen dat een uitkering relaxt is, niet weten wat dat inhoudt. Sowieso wordt een uitkering vaak verward met WW. Waar een uitkering voor 1 persoon om en nabij 1.400 euro is en WW tot 70% van je oude loon. In de regel is dat laatste dus veel meer en kan dat inderdaad als een fijne basis voelen. Terwijl jouw inkomen er heel makkelijk voor kan zorgen dat je in de armoede belandt, inclusief de stress die bij geldzorgen komt kijken.

Een paar simpele dingen die je wel kunt doen:
1. Ga naar je huisarts en bespreek je stressklachten. Je huisarts kan je doorverwijzen eventueel. Bespreek hierbij ook gelijk je geldzorgen, ook daarvoor kan je huisarts je doorverwijzen.
2. Ga naar je gemeente (van waar je waarschijnlijk een uitkering krijgt) en geef aan dat je geldzorgen hebt en dat je hulp wilt. Misschien heb je recht op meer potjes, bijvoorbeeld individuele inkomenstoeslag.
3. Overweeg lager geschoold werk voor een tijdje. Zo blijf je 'werkfit'. Plus het kan je ritme geven en collegas met wie je kunt praten.

Veel succes met de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
SmashCruiser schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:16:
Wil je advies, of is dit een open sollicitatie?

3 werkgevers in een korte periode. Daar zullen werkgevers best (onterecht) op speculeren. Het is absoluut onethisch, maar soms moet je jezelf een beetje helpen; Noteer ze als ZZP opdrachten, hoef je verder ook niet toe te lichten waarom je daar snel bent weggegaan. Dat gat van 5 maanden, zou ik ook iets oprekken.

Heb je daarnaast je oude werkgever als eens benaderd?
Die lachte letterlijk een seconde hardop toen ik zei dat ik wegging, en ging vervolgens serieus verder over dat ze ervan geschrokken was. Wel contact mee gehad, maar die doen niks meer met development alles uit handen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:06

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.