Gezocht wifi repeater met aansluiting voor antenne

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brucejje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 18:44
Hi

Ik zoek een wifi repeater met antenne.
Het liefst dat ik zelf een gat kan boren en dan de wifi aan de andere kant repeaten met behulp van de antenne.
Echter vind ik alleen maar stopcontact oplossingen.

Het liefst 1tje die ik met een powerbank aankan sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:43
Je bedoelt dus een repeater met laag vermogen, die op 5V werkt?

Meeste repeaters zijn inderdaad stopcontact modellen, omdat je ze dan inplugt en niet meer naar om hoeft te kijken.

Of moeten ze ook een rj45 (internetkabel) aansluiting hebben? Dan kan je gewoon POE gebruiken, geen stopcontact en geen batterij nodig!

[ Voor 27% gewijzigd door 99ruud99 op 23-08-2025 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Travel router kopen en die in repeater mode zetten. Doet exact wat je wilt.

Al snap ik je use case niet helemaal. Waarom zou je een repeater willen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Eagle schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:06:
Travel router kopen en die in repeater mode zetten. Doet exact wat je wilt.

Al snap ik je use case niet helemaal. Waarom zou je een repeater willen?
Hij heeft het over gat door muur boren. Klinkt alsof muur behoorlijk dempt en er signaal aan ene kant muur is die hij aan andere kant wil hebben. Op zich redelijk voor de hand liggend idee - maar er zit een adder onder het gras: het "near-far" probleem.

Wat is dat? Bij WiFi is scheduling decentraal: apparaten zijn zelf verantwoordelijk om te controleren of het kanaal vrij is en ze kunnen zenden. Dat gaat in de regel vrij goed, maar als een apparaat in hetzelfde kanaal communiceert met twee andere apparaten die elkaar totaal niet kunnen waarnemen (omdat er een muur tussen zit), dan kunnen die twee dus ook niet weten dat de ander staat de zenden. Maar de repeater die wel beide kan horen, kan zo signalen van beide tegelijk krijgen. Dan zal het geen van beide kunnen verstaan, met retransmits (=latency spikes en lagere bandbreedte) tot gevolg. Hoe erg dat is hangt af van de situatie - als de netwerken nauwelijks gebruikt worden is kans hierop minimaal en hoef je je geen zorgen te maken. Maar vooral als er meerdere andere apparaten op de AP waar je de repeater mee verbindt zitten kan dit een drama worden. Idem trouwens als je tegelijk veel up- en downloadverkeer hebt op je eigen apparaat.

Zonder de low power eis zou ik zeggen doe het met twee kastjes - een wireless client bridge aan ene kant, een AP aan andere kant en netwerkkabel er tussenin, maar dat ga je niet op een powerbank kunnen doen.

Wel relevant: wat voor netwerk zit aan andere kant muur?
- welke frequentieband (2.4GHz of 5GHz?)
- welke WiFi-standaard? (4, 5, 6, 7)
- hoeveel antennes heeft de AP waar je mee wilt verbinden (oftewel welk MIMO-configuratie)?
- welke snelheid haal je met bijvoorbeeld een telefoon aan kant van de muur waar signaal is?
- hoe druk is dat netwerk? gaat de repeater de enige client zijn of is het een druk netwerk met meerdere andere apparaten erop?

En dan voor het netwerk wat je op wilt zetten:
- wat wil je erop aansluiten? zal het vooral downloaden (telefoon/tablet/PC van menselijke gebruiker) of uploaden (beveiligingscamera, IoT sensor etc)?
- welke WiFi-standaard ondersteunt dat cq wil je minimaal hebben?
- welke snelheid wil je minimaal ter beschikking hebben?

Op basis van de antwoorden hierop kunnen we een idee krijgen hoe haalbaar dit is en zo ja wat voor soort apparaat(en) je het beste kunt overwegen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brucejje
1e usecase
2.4 ghz
Wifi standaard moet ik ff zoeken welke
Voor mn zolderkamer
Voornamelijk up en downloaden van video content :^) 🙊🙈🙉

En dan de 2e use case:

Voor tijdens het vissen vanaf mn voerboot de range extenden van de sonar deeper.

Dat die de wifi repeat van t balletje wat half onder water zit.
En dat liefst via een 9dbi antenna omni directional weer uitzend.

Die ik dan weet kan opvangen van de kust met mn mik antenna.

Dmv deze manier hoop ik maar 1 kastje te hoeven kopen. ^_^

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je toch een gat moet boren voor je zolderkamer kun je beter een kabel trekken en een netwerkswitch neerzetten. Een wifi range extender halveert je snelheid ongeveer en een muur helpt ook al niet. Mag je me later voor bedanken ;)

Die tweede zou ik een travel router met 2,4Ghz voor kopen. Beetje travel router heeft wel een redelijk bereik, beter dan je telefoon iig. Voeden met een powerbank via USB-C. Check het GL-iNet topic voor adviezen.

Sidenote: WiFi-bereik onder water is vrijwel nihil omdat water radiogolven absorbeert en reflecteert, waardoor het een slechte geleider is voor WiFi. Dus balletje echt onder water en je bent sowieso het bokje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brucejje
Klopt met betekking op het balletje, die zit net boven water met soort van cupje wat hem beter laat drijven terwijl de sonar onder water zit. Zal wel ff goedzoeken op travel routers

Helemaal kabel doortrekken is ook een goed idee voor de zolder kamer. Back to the drawing board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-09 05:56
brucejje schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:43:
Helemaal kabel doortrekken is ook een goed idee voor de zolder kamer. Back to the drawing board.
Dat is de beste oplossing voor jouw probleem. Zeker als je al mag gaan boren. Voor kabeltracé: Kijk eens naar de gaten van de CV-leidingen. Meestal zijn die groter dan nodig. Dan kan je daar wel een netwerkkabel bij kwijt. Vroeger deed ik dat ook met COAX naar de tweede en naar het zolder bij diverse huizen.
Pagina: 1