Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Vraag
Alle reacties
Spel en typfouten voorbehouden
Dan loopt de vpn vastFredvZ schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:25:
En als je downgrade naar een oudere versie?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
ondertussen eens kijken waarmee het geheugen vol loopt. log file te groot en/of groeit te hard? een ophoping van backup files?
[ Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 23-08-2025 18:52 ]
d:)b
Van die reboot is wel een goeike, dat heb ik nu ingesteld.
edit: update 48% vrij geheugen, hetzelfde als gisteren.
edit dinsdag: 37% vrij geheugen
[ Voor 20% gewijzigd door Damic op 26-08-2025 17:42 ]

Nu na een 1 day, 18:42 uptime is ie gezakt van 52% naar 12%.
Het enigste dat ik veel in het syslog zien staan is
daemon.warn dnsmasq[1597]: possible DNS-rebind attack detected: (URL)
vast niet de oorzaak van het vastlopen

[ Voor 3% gewijzigd door JJ Le Funk op 08-09-2025 23:54 ]
Normaal zou dat niet mogen. Ondertussen op 2% vrije geheugen.JJ Le Funk schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:20:
was da, kleine dns/firewall mis config die op sommige websites een melding veroorzaakt?
vast niet de oorzaak van het vastlopen
Edit: ik denk niet dat we er gaan uitkomen heb topic op dd-wrt aangemaakt https://forum.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=338994
[ Voor 17% gewijzigd door Damic op 09-09-2025 07:11 ]
Waarschijnlijk een service met een memory leak o.i.d. kun je niet per proces het geheugen gebruik bekijken (TOP ofzo).
Ik zeg niet dat de logs het probleem zijn, ik hoop gewoon dat ze me kunnen helpen en dat is momenteel niet.MasterL schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:42:
Oke logs worden dus opgeslagen in volatile memory (RAM) maar weet je zeker dat logs de oorzaak zijn?
Waarschijnlijk een service met een memory leak o.i.d. kun je niet per proces het geheugen gebruik bekijken (TOP ofzo).
Blijkbaar kun je gewoon een usb in zijn gat steken met een volume genaamd jffs en dat zou werken.
Ik zou toch eens kijken welk proces zoveel geheugen gebruikt, of het nou de log files zijn of niet.