Parketvloer verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 27-09 12:41
In ons nieuwe huis ligt een houten parketvloer (op klosjes begreep ik) die we willen verwijderen. Is dit een eenvoudige klus of denk ik hier te licht over? Is het de moeite waard om zo’n vloer er netjes uit te halen en te verkopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6VzyLAgRO3-hq-OprNgtPm9zb8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KlDhvLOSwqLUd9l0df4UhMfY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 17:06
Zet hem zo op marktplaats en laat iemand hem maar verwijderen. Ik weet niet welk oppervlakte het is, maar als je het gaat verkopen, dan zou ik met minder geld genoegen nemen als iemand hem er zelf uit komt halen.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:26
Dat inderdaad, niet zelf gaan kloten. Laat de koper of gratis afhaler het er maar uithalen. Jij ervan af zonder zere rug en knokkels.
Of de nieuwe eigenaar heeft mazzel en pakt het er zo uit of het zit verlijmd.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:52
Check eerst of die echt wel los ligt. Hier dachten we er ook zo simpel over en toen was de hele vloer verlijmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:34
RenaldoN schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:08:
Check eerst of die echt wel los ligt. Hier dachten we er ook zo simpel over en toen was de hele vloer verlijmd.
Dat… verder begin maken met een cirkelzaag, daarna voorzichtig met paar koevoeten eronder.
Mocht hij vast zitten kan een flink stootijzer en een beetje geweld uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:15

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

De Marktplaatskoper is natuurlijk niet op z'n achterhoofd gevallen dus zal willen weten of de vloer verlijmd is of niet en of deze zonder al teveel schade is te verwijderen. Dus toch zelf even op onderzoek uit wil je kans van slagen hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Jan Workum op 24-08-2025 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
Jan Workum schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:53:
De Marktplaatskoper is natuurlijk niet op z'n achterhoofd gevallen dus zal willen weten of de vloer verlijmd is of niet en of deze zonder al teveel schade is te verwijderen. Dus toch zelf even op onderzoek uit wil je kans van slagen hebben.
Ja moet ik tzt bekijken. Wel al een bedrijf gevonden die dit opkoopt, maar dan moet het idd niet verlijmd zijn. Het is op een bestaande tegelvloer gelegd en stamt uit 1990 denk ik. Wat schatten jullie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:02
Ik denk dat je dit pas weet nadat je de eerste plank gezaagd hebt, valt totaal niet in te schatten.
Hoe duurder de woning hoe grotere kans dat het verlijmd is volgens mij.... Behalve weer bij hele dure woningen, dan zie je weer dat het niet altijd verlijmd is.

Ps wel zonde dat je hem wegdoet.

[ Voor 6% gewijzigd door 99ruud99 op 24-08-2025 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 13:49
Probeer het bij een klein stukje? :? Waarom zou je dat inschatten als je het simpel echt kan weten?

Als hij echt los ligt, met een op diepte verstelbare (circel)zaag zaag je hem zo in handige stukken en voer je hem zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
vassago schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:07:
[...]

Probeer het bij een klein stukje? :? Waarom zou je dat inschatten als je het simpel echt kan weten?

Als hij echt los ligt, met een op diepte verstelbare (circel)zaag zaag je hem zo in handige stukken en voer je hem zo af.
Als het heel makkelijk eruit te halen is, wil TS het verkopen. Dat gaat lastig als je het in 'handige stukken' zaagt :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 19:53
Hahn schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:08:
[...]

Als het heel makkelijk eruit te halen is, wil TS het verkopen. Dat gaat lastig als je het in 'handige stukken' zaagt :P
Lijkt me alsnog zinvoller dan random vragen stellen op een forum die niemand behalve de eigenaar kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19

BCC

Waarom niet schuren en lakken in een kleur naar keuze? Dit is veel mooier dan zo’n plak pvc vloer.

[ Voor 29% gewijzigd door BCC op 24-08-2025 21:27 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
Nopheros schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:18:
[...]

Lijkt me alsnog zinvoller dan random vragen stellen op een forum die niemand behalve de eigenaar kan beantwoorden.
Idee is toch ook om ervaringen uit te wisselen en ik kon me voorstellen dat wellicht tweakers aan de hand van bijv periode of andere kenmerken aanknopingspunten zien. Daarnaast al wijzer geworden dat als het verlijmd is een behoorlijke klus lijkt te zijn.

Zoals vermeld heb ik wel een bedrijf gevonden die interesse heeft als het niet verlijmd is. Genageld is afhankelijk op welke manier. Het wordt dan gedemonteerd en brengt dan nog wat op ook nog.

Als ik het antwoord weet zal ik het delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyvlem
BCC schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:18:
Waarom niet schuren en lakken in een kleur naar keuze? Dit is veel mooier dan zo’n plak pvc vloer.
Hele bimbam incl. dekvloer gaat eruit en komt VVW in met hele nieuwe opbouw incl isolatie.
Pagina: 1