Ik heb op dit moment een groepenkast van Hager. Aangezien we een nieuwe keuken krijgen met een inductie kookplaat en een cooker moet ik de groepenkast uitbreiden met een 2 fase fornuis groep en een extra installatie automaat. Aangezien de bestaande groepenkast al 25 jaar oud is en met verschillende merken automaten uitgebreid is wil ik deze vervangen. Ik kom zelf tot deze configuratie:
3 fase hoofdschakelaar S1 met hierop aangesloten:
3 fase aardlekschakelaar Q1
1 fase aardlekschakelaar Q2
1 fase aardlekschakelaar Q3
Op Q1 zit op fase 1 (bruin) en fase 2 (zwart) een 2 fase fornuisgroep (F1). En op fase 3 (grijs) een 25 amp groep (F2) specifiek voor een 1 fase laadpaal auto. Hier heb ik nog een extra B16 automaat (F3) voor de meterkast op fase 2.
Op Q2 fase 1 (bruin) zitten 4 automaten (F4-F7). Op Q3 fase 2 (zwart) zitten 4 automaten (F8-F11).
Is deze configuratie zo juist?
3 fase hoofdschakelaar S1 met hierop aangesloten:
3 fase aardlekschakelaar Q1
1 fase aardlekschakelaar Q2
1 fase aardlekschakelaar Q3
Op Q1 zit op fase 1 (bruin) en fase 2 (zwart) een 2 fase fornuisgroep (F1). En op fase 3 (grijs) een 25 amp groep (F2) specifiek voor een 1 fase laadpaal auto. Hier heb ik nog een extra B16 automaat (F3) voor de meterkast op fase 2.
Op Q2 fase 1 (bruin) zitten 4 automaten (F4-F7). Op Q3 fase 2 (zwart) zitten 4 automaten (F8-F11).
Is deze configuratie zo juist?
/f/image/nwVc7HiTMKj17sK5A69OpWTn.png?f=fotoalbum_large)