Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlecht
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 24-08 11:30
Sinds ik een nieuwe desktop heb en daarop Photoshop-versie heb 25.12.3 gezet, klopt de bij mijn potlood opgegeven pixeldikte niet meer met de realiteit. Zo krijg ik, als ik in het vakje naast het potlood “1 px” invul, een lijn van 2 pixels dik. Bij hogere waardes, bijv. 4, 5, 12 pix zijn de lijnen altijd 2 pixels dikker dan de opgegeven waarde. Hoe zorg ik ervoor dat de opgegeven waarde overeenkomt met de werkelijkheid?
Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:47
Misschien een andere setting voor de brush tip gebruiken? Is maar een gokje, ik gebruik deze tools zelf niet dagelijks. Zie: https://helpx.adobe.com/photoshop/using/painting-tools.html
Het klinkt alsof je automatisch een smooth edge of zoiets er bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
vlecht schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:59:
Sinds ik een nieuwe desktop heb en daarop Photoshop-versie heb 25.12.3 gezet, klopt de bij mijn potlood opgegeven pixeldikte niet meer met de realiteit. Zo krijg ik, als ik in het vakje naast het potlood “1 px” invul, een lijn van 2 pixels dik. Bij hogere waardes, bijv. 4, 5, 12 pix zijn de lijnen altijd 2 pixels dikker dan de opgegeven waarde. Hoe zorg ik ervoor dat de opgegeven waarde overeenkomt met de werkelijkheid?
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
ik wil hier niet een chatgpt antwoord plakken.
dus dat doe ik niet. maar er zit een hint in mijn reactie

[ Voor 14% gewijzigd door jack zomer op 27-08-2025 09:38 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.