Welke Digitale Videocamera ?

Pagina: 1
Acties:

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Mijn Hi8 Videocamera heeft er de brui aan gegeven en ik ben van plan om een Digitale versie te kopen.
Nu zijn er heel wat videocamera's te koop, maar ik zou echt niet weten welke te kiezen.

De prijs speelt GEEN rol ! Het moet de BESTE zijn :) !
Hij mag met gemak 3300 (Euro) kosten !

Ik zag ergens in een folder een camera die op 8cm DVD-RAM opneemt, maar is dit wat ? Is opnemen op een CD qua kwaliteit goed ? (MPEG-2)
Naar welk merk moet ik kijken ? of naar welke technische gegevens moet ik kijken ?
De camera moet ook aansluitbaar zijn op de PC om daarna de beelden te kunnen bewerken.

Heb al een paar topics gelezen over videocamera's, maar vindt er niet echt mijn gading tussen.

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Kijk eens op Kieskeurig naar ervaringen, en ga eens op strooptocht. Niet bij Dixons, maar bij RAF, Staffhorst, Foka, Combifoto enzo.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 14:45 schreef victorvo het volgende:
Kijk eens op Kieskeurig naar ervaringen, en ga eens op strooptocht. Niet bij Dixons, maar bij RAF, Staffhorst, Foka, Combifoto enzo.
bedankt !
Als er nog iemand sites weet waar men vergelijking maakt tussen de verschillende camera's .... laat maar horen :)

en zoals ik al zei : de prijs speelt geen rol, als het maar de beste is !!!!!

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Blijkbaar nietmand :'( :'(

Verwijderd

Wat voor jou de beste is hangt heel erg veel af, wat je er mee wil gaan doen :
• Wil je alleen maar gaan filmen, of ga je er ook foto's mee nemen?
• Wil je de beelden naderhand op een pc/mac gaan bewerken/monteren en weer terugzetten op dv-tape?

Zo zijn er nog talloze vragen te bedenken...

Ik zou inderdaad eerst naar een aantal winkels gaan zoals al eerder is voorgestelt.
Ik ben de afgelopen week ook op zoek geweest naar een digi camcorder en heb net vanmiddag de JVC GR-DV2000 bestelt op www.webvoordelig.nl

In badhoevedorp bevind zich een servicecentre van Sony, waar ze ook een mooie showroom hebben met vakkundig personeel.

Andere winkels waar ze ook verstand van zaken hebben zijn de RAF en Polectro Plaza, beide in Amsterdam.
Ga niet naar zaken als Mediamarkt, Megapool, Dixons daar kon ik de verkoper eerst eens de verschillen uit gaan leggen tussen de verschillende camera's.

Succes!

p.s. leuke link

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
Op woensdag 19 september 2001 19:41 schreef skeletonman het volgende:
Blijkbaar nietmand :'( :'(
iemand anders heeft hier de beste url al genoemd ;) wat wil je nog meer?

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:34
Tja, als je de beste wilt en geld speelt geen rol, moet je ieder geval maar naar een 3ccd camera kijken maar hou dan wel rekening met +4000 piek. Als je al tevreden was met die hi8 dan is iedere DV camera rond de 2000 piek in principe al beter dan een hi8 camera.

Koop niet te overdreven het verschil zien de meesten toch niet en dan nog zie je het alleen maar als je hetzelvde opneemt en naast elkaar afspeelt. Dat doet niemand.

Ik heb de MV200 (inmiddels een i versie door remote hack :) ) voor 2200 piek gekocht 2 jaar terug en ik ben er dik tevreden mee. Nog geen Hi8 camera gezien die beter is. Alleen geen nightshot en bij weinig licht zijn DV cameras over het algemeen iets minder.

succes

Hop,hop,hop!

Verwijderd

deze misschien iets
DCR-IP7 van sony. allerkleinste digitale camera ter wereld.
is ook leuk
kost 2350 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/resources/image/67424_DCR-IP7.gif

Verwijderd

of deze, deze is als beste getest in een of ander duits hifi blad
wel iets van 8000 à 9000 gulden

SONY DCR-VX2000
Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/resources/image/dcrvx2000l.gif

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je een goeie wil hebben moet je inderdaad naar zo'n 3 CCD gaan kijken. Of naar een megapixel model van Sony of Panasonic bijvoorbeeld. Sony PC-110 ofzo.
Zelf heb ik een Panasonic DS-25. 800.000 pixels, niet duur en gewoon een stevig stuk electronica. Panasonic is gewoon mijn favoriet, een perfecte prijs/kwaliteit verhouding.

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Ik ben eens naar de winkel geweest en men heeft mij deze
hier aangeraden als 1 van de beste !
Dit is de Sony DCR-TRV30

Afbeeldingslocatie: http://www.video-direct.com/sony/digitalcc/trv30.jpg

Pagina: 1