Alternatief voor de Quantis QE317

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert57
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-08 21:59
Voor mijn ouder buurvrouw ben ik op zoek naar een vervanging van haar Quantis qe317 die het heeft begeven.

Dus een DVB-C tuner waar je de ziggo kabel in stopt en waar dan een geluidssignaal uit komt dat naar de aux van haar Bose stereo kan gaan.

Ik heb van alles gegoogled, maar vind alleen maar Dab tuners.

Wie o wie kan mij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:42
Weet je zeker dat hij het niet meer doet, kan namelijk ook door een netwerk wijziging van Ziggo komen.
Lees onderstaande link eens.
https://cdn.shopify.com/s...de_reset.pdf?v=1753265587

Mocht hij het echt niet meer doen dan kom ik via google ook niet veel meer tegen, je zou via Marktplaats kunnen kijken voor een Humax 5200c, heeft een display waarop je gekozen station kunt aflezen en de benodigde audio aansluiting.

Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:01

4POX

Everybody is wired

In mijn lokale kringloop winkel zag ik een stapel Humax 5500C decoders liggen. IMO nu de beste decoder die je kan gebruiken als je geen Ziggo Mediabox wilt gebruiken. De Humax heeft een tv/radio knop op de AB.

Je kan ook naar een internet radio kijken met een aux uitgang. Hierover kan ik je vertellen dat ik de meesten onnodig complex vind. Een oude ipad met een koptelefoon poort voor 25 euro is dan een betere oplossing.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Servpage schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:35:
Weet je zeker dat hij het niet meer doet, kan namelijk ook door een netwerk wijziging van Ziggo komen.
Inderdaad, zo koopt/vervangt de klant weer nodeloos apparatuur vervangt vanwege slechte/gebrekkige informatie vanuit Ziggo hierover.

Ziggo Community: 'Geen signaal' op Quantis QE317 en/of TV, hoe los ik dit op?
Na alle tips werkt de quantis 317 radio en de quantis mediabox weer. Super bedankt. Jammer dat Ziggo dit niet even heeft laten weten ben een week aan het knoeien geweest en had al een internetradio aangeschaft. Maar toch reuzeblij.
Nu nog extra gaan investeren in een DVB-C apparaat lijkt mij niet handig meer.
Beter koop je dan iets met FM/DAB/Internet radio of zoals al aangegeven een Humax TV ontvanger/PVR die goedkoop of soms zelfs gratis zijn te krijgen.
Het werkt zelfs nog met een stokoude Humax IR-FOXc :).
Alleen niet echt aan te raden omdat er geen display op zit.

Ziggo Community: is de humax ir-fox c nog te gebruiken voor de radio kanalen

Een oude smartphone is ook nog een oplossing inderdaad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lh7e7onkBcz1SFHuDRCybIAvbL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsYJidB8YGtS9hdR2tkCIZxb.jpg?f=fotoalbum_large[/url]

[ Voor 5% gewijzigd door The_Doman op 24-08-2025 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
The_Doman schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:12:
Nu nog extra gaan investeren in een DVB-C apparaat lijkt mij niet handig meer.
Beter koop je dan iets met FM/DAB/Internet radio of zoals al aangegeven een Humax TV ontvanger/PVR die goedkoop of soms zelfs gratis zijn te krijgen.
Het werkt zelfs nog met een stokoude Humax IR-FOXc :).
Alleen niet echt aan te raden omdat er geen display op zit.
Zie ook nog dit:
TotaalTV: Ziggo verbetert doorgifte van radiozenders
Zoals in het artikel al gemeld is, worden de radiozenders van NDR en WDR in de audiocodes AAC nu aangeboden door Ziggo. De Humax 5050C ondersteunt geen AAC. Daarom zijn deze radiozenders niet meer te beluisteren. Dat u nog wel en uw moeder niet meer kan luisteren, komt omdat de wijziging naar AAC wordt gemaakt tijdens de herindeling van frequenties. Die herindeling heeft in Limburg enkele weken geleden plaatsgevonden. In de regio Den Haag gebeurt dit in september. Ook daarna zullen bij u thuis op de 5050C de Duitse radiozenders niet meer te beluisteren zijn. Om dit op te lossen dient een nieuwe Humax ontvanger of andere kabeldecoder gebruikt te worden die AAC wel ondersteunt.
Pagina: 1