Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:18

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Ik heb een MSI pro Z790-p WiFi bord geïnstalleerd, na het overlijden van het AsRock bord dat ik jaren heb gebruikt. Alle drivers en Firmware zijn up-to-date (7E06vAI is de neiuwste versie)

Nu is de WiFi vrijwel onbestaand: Ookla geeft 3.93 Mbps download aan. Bedraad haal ik 794 Mbps. Dat is een erg groot verschil.....De andere gebruikers van WiFi hebben dit probleem niet. Mijn vrouw haalt met haar MacBook 95.61 Mbps. Als ik de router inga, haal ik een snelheid van 908 Mbps (interne speedtest) op 2.4 Ghz.
De PCj heeft ook moeite met verbinden: vaak moet ik de WiFi-adapter uitschakelen en weer inschakelen voordat hij de router vindt.

De router is een TP-Link Archer c2300 v1 op glasvezel, met een op-to-date Firmware. hij staat op ongeveer 8 meter afstand van de PC, buiten de meetrkast (wel op de gang).

Waar komt dit grote verschil vandaan ? en kan ik in de instellingen van het moederbord iets aanpassen en zo ja, hoe ?

Beste antwoord (via garathane op 23-08-2025 14:33)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:04
Heb je wel antennes aangesloten op dat MSI board?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:04
Heb je wel antennes aangesloten op dat MSI board?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:18

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Deze ontbraken in de doos, vandaar dat ik ze niet had gebruikt. Nalevering heeft het probleem opgel;ost. Tikje noobig van mij, dat wel.
Dank je wel....