Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdw01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35
Ik heb een Denon X4700H receiver, gekoppeld aan een LG OLED65CX-tv en 5 Cambridge Audio-speakers.

De laatste weken komt er uit de speakers soms een enorme knal waarna de AV-receiver ermee stopt. Het statuslampje aan de voorkant knippert vervolgens.

Even uit- en aanzetten en hij werkt weer een tijdje, maar de knallen zij zo hard dat het volgens mij niet goed is voor m'n speakertjes.

Bekend probleem? Kan ik er iets aan doen? Of moet ik 'm vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:58
Klinkt als een defect.

Je kan zelf in de receiver kijken of er een component zichtbaar beschadigd is.
En anders misschien ter reparatie aanbieden, dat zal vaak nog goedkoper zijn dan nieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Voeding probleem waarschijnlijk, Google maar eens op je symptomen. Helaas zijn de Denon's er blijkbaar vrij gevoelig voor. Dat wordt garantie claimen, zelf de voeding vervangen of een andere receiver aanschaffen.

[ Voor 52% gewijzigd door EValentino op 22-08-2025 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

EValentino schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:54:
of een andere receiver aanschaffen.
Als ik zo eens google op dat ding is het een receiver van ruim 1500-1800 euro. Me dunkt dat reparatie dan wel de aangewezen oplossing is.

@nvdw01 even uitzoeken of je garantie kunt claimen. Ik zou zelf zo'n duur apparaat zeker laten repareren.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
evilution schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:09:
[...]

Als ik zo eens google op dat ding is het een receiver van ruim 1500-1800 euro. Me dunkt dat reparatie dan wel de aangewezen oplossing is.

@nvdw01 even uitzoeken of je garantie kunt claimen. Ik zou zelf zo'n duur apparaat zeker laten repareren.
Klopt, had ik ook al gezien, vandaar dat ik een nieuwe kopen als laatste had neergezet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdw01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35
Dank voor de snelle reacties! Hij is 4 jaar en 11 maanden oud en het lijkt erop dat er zowaar 5 jaar garantie op zit. Dus hij gaat ter reparatie naar de winkel. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:30
nvdw01 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:40:
Het statuslampje aan de voorkant knippert vervolgens.
Knippert het lampje snel (0,5 seconden) of langzaam (2,0 seconden)? Kan beide door een defecte voeding maar het kan ook minder drastisch zijn, check de handleiding.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1