Goedemiddag,
Mijn PC van 2018 is inmiddels wel aan vervanging toe. Nou heb ik op basis van de BBG een wensenlijstje samengesteld voor een nieuw systeem en daar de 7600X3D aan toegevoegd als 'neusje van de zalm voor gamen'. Zouden jullie eens mee willen kijken of ik nog ergens kan optimaliseren in prijs of prestaties?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de PC eigenlijk alleen voor gamen, games die ik speel/wil spelen zijn Cities Skylines 2, Foundation, Anno, Football Manager, Pro Cycling Manager, Hogwarts Legacy, Red Dead Redemption 2 en hopelijk ooit GTA VI. Hoogste settings is leuk maar als het allemaal soepel draait en er tegelijk goed (genoeg) uitziet ben ik tevreden.
Verder gebruik ik de PC vooral voor administratie. Geen videobewerking of photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1.500 euro zou mooi zijn, maar als ik voor 100-200 euro meer net een betere optimalisatie heb is dat ook prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb deze monitor: Samsung C34F791WQ (3440x1440, 100 hz)
Deze boxjes blijven: Edifier R2700BT
Verder standaard toetsenbord en muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb nu een build met AMD, weet niet waarom maar lichte voorkeur daarvoor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC staat in het thuiskantoor op de eerste verdieping, maar gamen tot diep in de nacht is toch geweest, dus als ie niet te luid is zodat de baby overdag blijft slapen is het prima
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk antwoord op deze 3 vragen:
Mijn PC van 2018 is inmiddels wel aan vervanging toe. Nou heb ik op basis van de BBG een wensenlijstje samengesteld voor een nieuw systeem en daar de 7600X3D aan toegevoegd als 'neusje van de zalm voor gamen'. Zouden jullie eens mee willen kijken of ik nog ergens kan optimaliseren in prijs of prestaties?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de PC eigenlijk alleen voor gamen, games die ik speel/wil spelen zijn Cities Skylines 2, Foundation, Anno, Football Manager, Pro Cycling Manager, Hogwarts Legacy, Red Dead Redemption 2 en hopelijk ooit GTA VI. Hoogste settings is leuk maar als het allemaal soepel draait en er tegelijk goed (genoeg) uitziet ben ik tevreden.
Verder gebruik ik de PC vooral voor administratie. Geen videobewerking of photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1.500 euro zou mooi zijn, maar als ik voor 100-200 euro meer net een betere optimalisatie heb is dat ook prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb deze monitor: Samsung C34F791WQ (3440x1440, 100 hz)
Deze boxjes blijven: Edifier R2700BT
Verder standaard toetsenbord en muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb nu een build met AMD, weet niet waarom maar lichte voorkeur daarvoor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC staat in het thuiskantoor op de eerste verdieping, maar gamen tot diep in de nacht is toch geweest, dus als ie niet te luid is zodat de baby overdag blijft slapen is het prima
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk antwoord op deze 3 vragen:
- Is de build uit de BBG voor mijn specifieke serie aan games die ik speel de meest logische build of kan ik ergens nog componenten wijzigen om (iets) betere prestaties te halen?
- Is het de moeite om de voeding en het moederbord te upgraden richting de toekomst?
- Ik wil zeker weer een jaar of 5-7 met de PC doen, dus hoe toekomstbestendig is deze build?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X3D Boxed | € 282,67 | € 282,67 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 167,98 | € 167,98 |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT | € 700,99 | € 700,99 |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 69,78 | € 69,78 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 30,67 | € 30,67 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) Zwart | € 83,- | € 83,- |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 107,90 | € 107,90 |
Totaal | € 1.557,89 |