Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refution
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 19:45
Hoi allemaal,
Een vreemde situatie die ik graag even deel. Hopelijk weet iemand van jullie hoe hier mee om te gaan.
Een tijd geleden besloot ik dat ik genoeg had van mijn Flip 5. Hij deed het nog maar het plastic scherm had hier en daar wat krasjes. Ivm doorverkoop dacht ik er slim aan te doen om eerst de eenmalige gratis vervanging van het scherm bij de Samsung Store te Utrecht te doen, dan zou een nieuwe gebruiker een heel nieuw scherm hebben en ik mogelijk een extra zakcentje kunnen verdienen.

Zo gezegd zo gedaan zou je denken. Echter...
Eenmaal in de winkel waren de medewerkers niet bepaald meewerkend en probeerde ze mij op allerlei manieren een geheel nieuw scherm (350 euro) aan te smeren. Er was niks mis met mijn scherm dus ik heb dit afgewezen en zodoende vervingen ze het plastic folie en kon ik weer gaan.
1-2 uren later begon het scherm te kraken, vielen pixels uit en niet veel later begaf het gehele scherm het.
Lekker dan.

Uiteraard terug gegaan waar ik tegen een muur aan ben gelopen. Geen kans. Maar dus ook geen mooie doorverkoop of inruilwaarde (300 euro) meer....

Ik voel me zodoende behoorlijk "in mijn ootje genomen" om het zo maar even te noemen.
Gebeurt dit vaker? Is dit een bekend probleem? Iemand tips hoe hier mee om te gaan?

Alvast bedankt en sorry voor de zeur.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:56
Je hebt de bon van de reparatie, dus zou voor garantie kunnen proberen mits aantoonbaar dat de link er is.

Vraag is natuurlijk of er een link is met de scherm folie en de kapotte pixels, want waarom vonden ze dat je het hele scherm moest vervangen, waren er argumenten die je negeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refution
Ik ben terug gegaan met de bon. Bij nadere inspectie vonden ze valschade (die zat er ook al voor reparatie) en zodoende was dit de oorzaak van het plots uitgaan van mijn scherm, vlak na reparatie... Allerminst opvallend wmbt.

Ze gaven initieel aan dat het repareren van de folie normaliter gepaard gaat met een hele schermreparatie omdat dit vaak ook noodzakelijk is. Ik vond dit lariekoek, zeker icm de gedachte dat ik mijn werkende telefoon zou inleveren bij samsung voor een mooie korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:41
als het goed is hebben ze voor de folie vervanging een inspectie gedaan van je telefoon. Hebben ze bij mij ook 2x gedaan. 2x zonder problemen vervangen en ook niks over heel scherm vervangen erbij. Dit was bij de Samsung Store in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refution
fredgroes schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:40:
als het goed is hebben ze voor de folie vervanging een inspectie gedaan van je telefoon. Hebben ze bij mij ook 2x gedaan. 2x zonder problemen vervangen en ook niks over heel scherm vervangen erbij. Dit was bij de Samsung Store in Utrecht.
Ik ga er van uit dat dit normaliter goed gaat inderdaad. Is ook niet de bedoeling om te zeuren op medewerkers aldaar. Tegelijkertijd toch best wel jammer van een mobiel a 350-400 euro... Momenteel in gesprek met Samsung ter second opinion maar wel een zure appel om door te bijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:56
Refution schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:42:
[...]
Tegelijkertijd toch best wel jammer van een mobiel a 350-400 euro...
Je hebt naar eer en geweten gehandeld toen je de gok nam de telefoon gratis van nieuwe folie te laten voorzien in de hoop de waarde op te krikken.
Op dat moment koos je ervoor door te zetten ondanks een waarschuwing van de winkel.
En helaas heeft het verkeerd uitgepakt.
Nu doe je je best er wat van te maken met een second opinie.
Of dat lukt of niet, dit is een stukje levenservaring. Deze keuzes komen vaker voor, denk maar aan beleggen, een auto onderhands kopen, etc. Je neemt de gok en pakt het goed uit, mooi meegenomen, pakt het fout uit... Zo is het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Refution ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

• Refution
rens-br schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:37:
[mbr]@Refution ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.[/]
Prima :)

• Refution
swhnld schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:57:
[...]

Je hebt naar eer en geweten gehandeld toen je de gok nam de telefoon gratis van nieuwe folie te laten voorzien in de hoop de waarde op te krikken.
Op dat moment koos je ervoor door te zetten ondanks een waarschuwing van de winkel.
En helaas heeft het verkeerd uitgepakt.
Nu doe je je best er wat van te maken met een second opinie.
Of dat lukt of niet, dit is een stukje levenservaring. Deze keuzes komen vaker voor, denk maar aan beleggen, een auto onderhands kopen, etc. Je neemt de gok en pakt het goed uit, mooi meegenomen, pakt het fout uit... Zo is het leven.
Ik zie het toch wat anders. de mobiel was goed functionerend voorafgaand. Ookwel; ik dacht een volgende koper op gang te helpen door aanspraak te maken op de gratis vervanging. Dat heb ik ook zo uitgelegd in de winkel. Maargoed, het is wat het is. Dank voor het gesprek.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Refution schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:28:
[...]

Ik zie het toch wat anders. de mobiel was goed functionerend voorafgaand. Ookwel; ik dacht een volgende koper op gang te helpen door aanspraak te maken op de gratis vervanging. Dat heb ik ook zo uitgelegd in de winkel. Maargoed, het is wat het is. Dank voor het gesprek.
Allicht dat ik het anders lees: er was al valschade (zeg je zelf). Medewerkers in winkel raden (zonder verder argumenten?) nieuw display aan. Dat wil je niet; enkel folie. Dus, bestaand folie eraf, mogelijk "krachten" die de valschade (on)zichtbaar verergeren, nieuw folie erop. Paar uur later: scherm dood.

Los of het gesprek met @swhnld fijn loopt of Samsung met een oplossing komt; persoonlijk (mijn mening) weet ik niet hoe het in de winkel verlopen is maar als ze in allerlei bochten wurmen om een nieuw scherm aan te praten, ben je zelf "in control" om dat inderdaad niet te hoeven/laten doen. Om nou te stellen dat je een toestel wil verkopen (grofweg 400 Euro) en dan "valschade" weet en dan alleen de telefoon cosmetisch wil opfrissen met een folietje; tja...

Beetje gissen of de telefoon met / zonder nieuw folie het lang het volgehouden; iets met achteraf... }:O

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Refution
MAX3400 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:37:
[...]

Allicht dat ik het anders lees: er was al valschade (zeg je zelf). Medewerkers in winkel raden (zonder verder argumenten?) nieuw display aan. Dat wil je niet; enkel folie. Dus, bestaand folie eraf, mogelijk "krachten" die de valschade (on)zichtbaar verergeren, nieuw folie erop. Paar uur later: scherm dood.

Los of het gesprek met @swhnld fijn loopt of Samsung met een oplossing komt; persoonlijk (mijn mening) weet ik niet hoe het in de winkel verlopen is maar als ze in allerlei bochten wurmen om een nieuw scherm aan te praten, ben je zelf "in control" om dat inderdaad niet te hoeven/laten doen. Om nou te stellen dat je een toestel wil verkopen (grofweg 400 Euro) en dan "valschade" weet en dan alleen de telefoon cosmetisch wil opfrissen met een folietje; tja...

Beetje gissen of de telefoon met / zonder nieuw folie het lang het volgehouden; iets met achteraf... }:O
Beetje verwarring begrijp ik. Valschade was eerder niet opgemerkt of gezien. Pas nadat het nieuwe folie er op zat en scherm het enkele uren later begaf werd dat de argumentatie. Nogal wiedes dus wmbt. Telefoon had desondanks nog een prima inleverwaarde voorafgaand, nu niks meer waard....
Pagina: 1