Zijn de leds van mijn eettafellamp dimbaar?
Ik heb een mooie lamp boven mijn eettafel hangen. Echter lijkt de driver het begeven te hebben, want ze gaan langzaam een beetje aan en dan weer uit. Nu ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe driver. Echter vond ik de lampen altijd net te fel, dus ik dacht het is ook een mooi moment voor een dimbare driver. Maar nu vraag ik mij af of dat samen gaat werken met de ledjes.
:strip_exif()/f/image/hosVyPEmHakNQ0kTmtOn5VpP.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de huidige (en waarschijnlijk defecte) driver. 12V DC constant, dus variabele stroom.
:strip_exif()/f/image/YXezuLDKgejmOW93O4bvROFn.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zijn de ledjes, waar de 12V kabels in het midden uitkomen en er aan vast gesoldeerd zijn.
Nu had ik bijvoorbeeld deze driver op het oog:
https://www.thatsled.nl/n...2V-(constant)-50W-Dimbaar
ook 12VDC constant, 50W (meer dan 30W dus genoeg) en dimbaar. Zou ik die kunnen gebruiken als vervanger? Samen met een bijpassende dimmer als knop.
Weinig smart => schopje naar WON
Ik heb een mooie lamp boven mijn eettafel hangen. Echter lijkt de driver het begeven te hebben, want ze gaan langzaam een beetje aan en dan weer uit. Nu ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe driver. Echter vond ik de lampen altijd net te fel, dus ik dacht het is ook een mooi moment voor een dimbare driver. Maar nu vraag ik mij af of dat samen gaat werken met de ledjes.
:strip_exif()/f/image/hosVyPEmHakNQ0kTmtOn5VpP.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de huidige (en waarschijnlijk defecte) driver. 12V DC constant, dus variabele stroom.
:strip_exif()/f/image/YXezuLDKgejmOW93O4bvROFn.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zijn de ledjes, waar de 12V kabels in het midden uitkomen en er aan vast gesoldeerd zijn.
Nu had ik bijvoorbeeld deze driver op het oog:
https://www.thatsled.nl/n...2V-(constant)-50W-Dimbaar
ook 12VDC constant, 50W (meer dan 30W dus genoeg) en dimbaar. Zou ik die kunnen gebruiken als vervanger? Samen met een bijpassende dimmer als knop.
Weinig smart => schopje naar WON
[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 22-08-2025 13:08 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.