Resident Evil: Requiem - Minder kogels, veel meer angst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Artikel: review: Resident Evil: Requiem - Minder kogels, veel meer angst
Auteur: @Tweakjur
Ik ben geen fan van Resident Evil. Dat wil niet zeggen dat ik de kwaliteit van de langlopende horrorsurvivalserie niet zie of dat ik nooit een game in de serie leuk heb gevonden, maar het is meer een constatering dat het type game dat Resident Evil vaak is, niet aansluit bij mijn persoonlijke voorkeur. Tenminste, dat deed het niet. Resident Evil: Village kon me beter bekoren dan menig andere game in de serie. Het spel gaf de speler meer mogelijkheden en vooral meer wapens en ammo dan vaak het geval was in de serie. Ook kwam het aspect van opgejaagd worden door een vijand die zich kriskras door de wereld lijkt te bewegen, pas later om de hoek kijken. Leuk voor mij, minder voor fans van het eerste uur. Village had daarmee namelijk een net ander recept dan de games waarmee de serie groot is geworden. Resident Evil: Requiem belooft die trend echter af te kappen en terug te keren naar de basis van Resident Evil: horror en overleven.
De video onder ^ -> "Deze video is privé"

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 20:13

pbk

Video bij het artikel staat nog op pruvate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IlIlIllII
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 13:51
Grafisch sterk

perspectief je ook kiest, de game ziet er hoe dan ook goed uit. Dat was in de scène met moeder en dochter natuurlijk al te zien, maar ook in de speelsessie komt de game grafisch uitstekend uit de verf. Dat begint al met het filmpje waarin Grace zich losmaakt. Daarbij zit de camera een aantal keer dicht bij haar gezicht, dat indruk maakt met het hoge detailniveau. Je kunt de poriën haast tellen en de zweetdruppels glanzen geloofwaardig op haar gezicht. In de gameplay is deze grafische pracht net iets minder sterk aanwezig, maar daar laat Capcom zien dat de RE Engine als geen ander kan spelen met lichteffecten om een doodnormale kamer of gang ineens spannend of eng te maken.
Bij het begin van deze alinea mist er een woordje. Ik gok dat hier ''Welk'' hoort te staan.

[ Voor 64% gewijzigd door IlIlIllII op 22-08-2025 09:03 ]