85 - 90 inch Xiaomi vs TCL

Pagina: 1
Acties:
  • 604 views

Vraag

• AndreyM
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 12-09 08:26
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar Android TV van 85 inch. Iets niet te duur, ergens in het midden

Wat is je budget?
Tot 2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te gebruiken voor TV en films en soms casual Switch spelletjes. TV gaat op de muur hangen, dus potjes design maakt niet zo veel uit. Ik ga soundbar gebruiken, dus geluid is niet zo belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kijk naar:
uitvoering: Xiaomi TV Max 85" Zwart
uitvoering: TCL 85C69K Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Het liefst zou ik een domme monitor van 85 inch hebben en dan een goede Android TV stick gebruiken. Misschien moet ik in die richting denken, maar volgens mij heeft goedkope tv ook een slechtere scherm.
Welke van de twee is beter? Heeft iemand een advies?

Bedankt,
Andrey

[ Voor 35% gewijzigd door AndreyM op 23-08-2025 18:39 ]

Beste antwoord (via AndreyM op 04-09-2025 12:46)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
AndreyM schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:30:
@Freshouttheoven Na onze gesprek in andere topic, voor niet zo'n grote film fan, is uitvoering: TCL 85C61K Zwart goed genoeg of is er iets veel beter tot 1500, of moet ik mijn budget verhogen? Ik zoek gewoon een goede midranger. Wat ik bang voor ben is dat over een paar jaar Android veel te traag wordt .
De 85C61K of 85Q6C voor 1399 euro biedt verreweg de meeste bang for the buck. Helaas bij coolblue en bol.com momenteel uitverkocht en is voor iemand die niet te kritisch is een prima keuze.

Je kunt eventueel naar de 85Q7C kijken, deze kost momenteel bij bol.com 2099 euro biedt o.a. veel meer dimming zones en meer HDR impact. De vraag is of je hier waarde aan hecht en het verschil ziet.

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Nu online
De genoemde Xiaomi is way overpriced. Binnen het gestelde budget biedt de 85'' C61K veel bang for the buck.

• AndreyM
Bedankt, @Freshouttheoven , mag ik vragen waarom is het overpriced? Het is ook mini led en heeft 144 Hz

[ Voor 11% gewijzigd door AndreyM op 21-08-2025 22:39 ]

• Freshouttheoven
  • Nu online
AndreyM schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:38:
Bedankt, @Freshouttheoven , mag ik vragen waarom is het overpriced? Het is ook mini led en heeft 144 Hz
De Xiaomi TV Max heeft geen MiniLED, is gewoon een simpele LCD TV met een standaard LED backlight.

Je hebt Full Array Local dimming nodig voor een egalere beeld, zeker bij dit soort grote formaten ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Freshouttheoven op 21-08-2025 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndreyM
Inderdaad, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beste @AndreyM Welkom op Tweakers. Je hebt het goede subforum gevonden om aankoopadvies te verkrijgen voor je wens voor een mooie grote tv en fijn geluid daarbij. We vragen daarbij echter wel eigen inzet - en die mist nu grotendeels.

Om je op gang te helpen zag je dit format toen je een nieuw topic opende:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Het is niet geheel duidelijk waarom je het niet ingevuld hebt. We vragen dit niet om je te plagen, maar om meer en betere informatie te krijgen over wat jij nodig hebt, zodat onze forumgebruikers je ook een veel beter passend antwoord kunnen geven.

Denk dan aan dingen als je budget, welke apparaten je wilt aansluiten, waar de tv of de audio precies gebruikt gaat worden (woonkamer met veel lichtinval op de plek waar je zit bijv), wat je van de beeldkwaliteit van de tv (bijv 4k, HDR, gaming, enz) en de audiokwaliteit van je soundbar (bijv alleen maar betere spraak, echte surroundbeleving, enz) verwacht, waarom het wel/niet smart moet zijn, enz, enz, enz.

Hoe meer houvast je ons geeft, hoe beter geschikt het advies zal zijn.

Wanneer je jouw 2 vragen aanpast, dan kunnen de topics open blijven. Anders zal ik ze helaas moeten sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 23-08-2025 14:02 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreyM
@Freshouttheoven Na onze gesprek in andere topic, voor niet zo'n grote film fan, is uitvoering: TCL 85C61K Zwart goed genoeg of is er iets veel beter tot 1500, of moet ik mijn budget verhogen? Ik zoek gewoon een goede midranger. Wat ik bang voor ben is dat over een paar jaar Android veel te traag wordt .

[ Voor 4% gewijzigd door AndreyM op 26-08-2025 22:34 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
AndreyM schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:30:
De 85C61K of 85Q6C voor 1399 euro biedt verreweg de meeste bang for the buck. Helaas bij coolblue en bol.com momenteel uitverkocht en is voor iemand die niet te kritisch is een prima keuze.

Je kunt eventueel naar de 85Q7C kijken, deze kost momenteel bij bol.com 2099 euro biedt o.a. veel meer dimming zones en meer HDR impact. De vraag is of je hier waarde aan hecht en het verschil ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndreyM
Ik eindelijk bestellen, maar 85C61K voor 1399 is uitverkocht. 85Q7C is nu 1899 euro.
@Freshouttheoven Zijn die twee hetzelfde? https://www.coolblue.nl/p...ini-led-c71k-4k-2025.html https://www.bol.com/nl/nl...56897782627-2990458309075

Ik heb 6% korting op bol, daarom de vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-09 15:50
De 85Q7C is beter dan de 85c61k.
en de C71K en q7c zijn dezelfde tv, enkel typenaam is anders.

Haal dus de 85Q7C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreyM
Mijn TV is nog in bestelling, maar nu zie ik 85C7K voor 1501 euro hier: https://www.officeeasy.nl/tcl-85c7k.html Is het "too good to be true"? Heeft iemand ervaring met officeeasy? Uit de reviews blijkt dat ze problemen hebben met tijdig levering, maar aan de andere kant het is 400 euro verschill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik mis nog steeds de eigen inzet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.