75 inch tv - 1500 euro budget.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TekR
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-08 00:17
Hey tweakers,

ik heb momenteel een 55 inch full hd Philips 8008k van een jaar of 12 geleden, en die is aan vervanging toe.

Graag wil ik ditmaal een 75 inch televisie.
Welke televisie raden jullie aan met een budget van 1500 euro?

Nu weet ik ook niet of ik voor oled, qled of mini led moet gaan. Ik ben redelijk op de hoogte van de verschillen maar heb nog geen televisie gehad met deze technieken. Denk dat er binnen mijn budget weinig oled televisies zullen zijn.

Ik ben zelf al bij een paar winkels langsgeweest om te kijken maar overal staan de instellingen weer anders dus dat valt ook niet echt te zien. Heb wel al 2 eventuele mogelijkheden namelijk:
- Hisense 75u72q
- Samsung qe75q7f3
Deze twee bij verschillende tv zaken bekeken maar de hoek, instellingen etc zijn vaak niet gelijk dus krijg er niet echt een goed beeld van.
Samsung kent iedereen, hisense is volgens mij meer een budget merk die tegenwoordig wel goede televisies maakt, heb ik dit juist?
Graag zou ik weten welke van de twee de betere keuze zou zijn. En heb je een andere/betere aanrader dan hoor ik dat ook graag.

Ik zit niet echt vast aan een merk, ik wil gewoon de beste specs/kwaliteit voor mijn budget.

Groetjes tekR

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:35
Als je de mogelijkheid hebt zou ik het budget iets verhogen en de 77'' LG B4 kopen via hier of hier. En binnen het budget naar de TCL 75C71K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TekR
Na jou aanbeveling & nog een aantal reviews en youtube filmpjes te hebben bekeken gaat het de tcl worden.
Is er nog een verschil tussen de tcl 75c7k en de tcl mqled85k anders dan de benaming?
Ze zijn allebij 1599 euro, alleen word de een bij Expert verkocht en de ander bij de Mediamarkt.

[ Voor 3% gewijzigd door TekR op 22-08-2025 04:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Even naast elkaar gezet: https://tweakers.net/pric.../2245202;2210882;2213286/
Wat is de overweging precies n.a.v. de bekeken reviews. Helderheid van de TCL is hoger? Samsung valt af vanwege edge lit? Prijsverschil van rond de €600 maakt niet uit?

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TekR
Kwa specificaties blinkt die c7k op alle vlakken uit ten opzichte van de televisies die ik eerder noemde. In ieder geval bepaalde specificaties die ik belangrijk vind zoals helderheid, contrast, refresh rate en dimming zones.

Die Samsung valt inderdaad af omdat die edge lit is en ik heb zo straks ergens gelezen dat de panelen van die hisense niet echt je van het zijn, en eigenlijk viel die ook als eerste af.

Heb nog wel gekeken naar de Samsung neo qled qn77f maar ook weer in vergelijking met de tcl c7k komt de Samsung toch slechter uit de test volgens mij.

[ Voor 36% gewijzigd door TekR op 22-08-2025 07:20 ]