Heeft iemand tips led spits buiten met afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

• klick
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 29-08 22:30
Ik zoek een niet al te prijzige manier om mijn domme spotjes buiten slimmer te maken. Het met afstandsbediening maar wifi mag ook. De spotjes worden led, het zijn er 10. 30w.
Heeft iemand tips?

Klik aan Klik uit is storingsgevoelig
Philips hoe is me te duur.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54

franssie

Save the albatross

Welk type led spotjes passen er in je armatuur. Heb je nu nog halogeen dan n(30W is per stuk of per tien?)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• klick
Ik wil led en die zijn dacht ik 3w

• franssie

franssie

Save the albatross

sorry maar ik heb de vraag waarschijnlijk niet duidelijk genoeg gesteld

welk type fitting heeft je armatuur

er zijn namelijk meerdere typen led spots. Doe eerst even onderzoek anders.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• klick
Aha zo bedoel je, het zijn Gu10 spots.
Ik wil t liefst een klein ontvangertje inbouwen waar nu de knop zit (in de schuur) zodat ik vanaf buiten de spotjes onder t afdak aan of uit kan doen.

De nul draad is geen probleem, naast de knop zit een stopcontact.

Ik heb al gezocht, klik aan Klik uit wil ik liever niet, Hue is me te duur, het zijn oude armatuurtjes.. ik had iets gevonden van t merk Moes. Daarbij heb je een losse draadloze knop die buiten geplaatst kan worden. Maar ik heb toch liever een app of afstandsbediening zodat een grapjas in de vakantie ofzo de boel niet aan kan zetten.
Ben nieuwsgierig naar wat de mogelijkheden tegenwoordig zijn.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb zelf wel vrij goede ervaringen met Calex lampen, werken via wifi en dan of via een eigen app maar ondersteunen ook Alexa of Google. Die eigen app werkt op zich ook vrij redelijk en voordeel is wel dat de lampen ook onafhankelijk kunnen werken. Als je b.v. een tijdsschema instelt dan is dat niet afhankelijk van internet en dit zeker al in de tuin handig kan zijn. En ja niet te vergeten vooral ook de prijs zoals dan hier b.v., ongeveer zeg maar rond de 10 euro per stuk vind ik dan nog meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

klick schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:54:
Ik wil t liefst een klein ontvangertje inbouwen waar nu de knop zit (in de schuur) zodat ik vanaf buiten de spotjes onder t afdak aan of uit kan doen.

Ik heb al gezocht, klik aan Klik uit wil ik liever niet, Hue is me te duur, het zijn oude armatuurtjes.. ik had iets gevonden van t merk Moes. Daarbij heb je een losse draadloze knop die buiten geplaatst kan worden. Maar ik heb toch liever een app of afstandsbediening zodat een grapjas in de vakantie ofzo de boel niet aan kan zetten.
Ikea tradfri? Stukje goedkoper dan hue.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:33
Boudewijn schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 23:21:
Tegelijk :P

Maar dat dus idd.

Ik weet niet hoe goed ze buiten overleven. In een goed waterdichte armatuur denk ik dat het prima gaat werken. Geen idee of dat bij -10 ook zo is, maar goed, als het niet te veel mag kosten moet je ook niet te moeilijk doen.

• franssie

franssie

Save the albatross

Boudewijn schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 23:21:
[...]

@klick
Zou ook mijn keuze zijn, heb je ook wel een hub nodig om het aan te sturen.
Ik gebruikt het en voordeel is dat je het kan sturen op zonsondergang etc.

Ikea heeft nu ook kekke schaelaars nie energie kunnen meten en schakelen, een beetje Hue en Homewizzard samen, maar dan van beide het minste --- voor nu.

edit: op een andere site gebruik ik Hue, echt betere lampen, beter bridge met heel veel meer mogelijkheden, maar lijkt me voor TS niet relevant.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 21-08-2025 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:45
Ik wil t liefst een klein ontvangertje inbouwen waar nu de knop zit
Right. Je zoekt dus helemaal geen slimme LED-spots maar je wilt de bestaande spots slim maken.

Heb je toevallig al iets van smart home producten? Dan is het natuurlijk wel leuk als je het zou kunnen koppelen.

Zigbee werkt wel betrouwbaar, je zou bijvoorbeeld zo'n inbouwontvanger kunnen plaatsen: https://www.robbshop.nl/r...bee-aan-en-uit-schakelaar. Deze is te koppelen met Zigbee bridges waaronder de Philips Hue bridge, dus ook een Hue compatible oplossing hoeft dan niet duur te zijn. Maar je kunt het ook koppelen met een afstandsbediening zoals deze: https://www.robbshop.nl/r...ediening-4-kanaals-zigbee

Als je via WiFi wilt zou je eens naar de producten van Shelly kunnen kijken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:44
Ik heb binnen en buiten lampen van WIZ.
Werkt erg goed en geen hub nodig.
WIZ lamp erin, toekennen aan de app en klaar, eventueel kan je er een WIZ remote bij nemen.

Ik heb uit een aanbieding lampen gekocht er per lamp zat er een afstandsbediening bij die ik niet gebruik.
Nu dus een 7 tal afstandsbedieningen in de kast liggen :-P
Aansturen doe ik dmv de app in mijn geval gemakkelijker.

Mijn profiel op Discogs

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 22:18
Klinkt als een Shelly projectje.
Kan je de huidige schakelaar behouden en door middel van het inbouwen van een shelly in de WCD hem toch smart maken. Zeker met lage schakelvermogen kan je met een Mini versie prima uit de voeten.
Kan je gewoon standaard LED lampjes gebruiken welke niet smart hoeven te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door JurienW op 21-08-2025 23:53 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

FreakNL

Well do ya punk?

Ik doe dit gewoon met een TP link HS-100 voor mijn spots in de tuin.

Tegenwoordig zou ik idd Shelly pakken

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 21-08-2025 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klick
Idd het gaat mij om het slimmer maken van de knop en niet de lampen.

Ik ben een beetje thuis in t prutsen, heb een mqtt servetje draaien omdat ik t zelf wilde doen voor een zelfgemaakt temperatuur sensortje (wemos op batterij via wifi naar server) . Heb verder nog niks dus ben zoekende wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klick
Veel tips wijzen naar shelly daar ga ik zeker naar kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wilke schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 23:23:
[...]

Tegelijk :P

Maar dat dus idd.

Ik weet niet hoe goed ze buiten overleven. In een goed waterdichte armatuur denk ik dat het prima gaat werken. Geen idee of dat bij -10 ook zo is, maar goed, als het niet te veel mag kosten moet je ook niet te moeilijk doen.
heb ze 3 jaar buiten gehad in goednope waterdichte armatuurtjes in onze vorige woning. Ging keurig netjes.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimbo
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:45
https://www.ibood.com/nl/...ck-ledvance-smart/2731155

4 voor 14,95. Ook als type GU10 te selecteren.

Even kijken voor een bridge op marktplaats evt.

[ Voor 18% gewijzigd door Slimbo op 22-08-2025 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:04
Neem gewoon spots van Ikea en een afstandsbedienigen van Ikea.
Je hebt daar helemaal geen hub voor nodig, die afstandsbedieningen kun je rechtstreeks met de lampen koppelen.
https://www.ikea.com/nl/n...imbaar-warm-wit-00541300/
https://www.ikea.com/nl/n...ening-smart-wit-20528128/

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:33
franssie schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 23:26:
Zou ook mijn keuze zijn, heb je ook wel een hub nodig om het aan te sturen.
Nee hoor, als je alleen een knop wilt om aan/uit/kleurtemperatuur/dimmen te regelen, kan het prima zonder hub. Als je wilt programmeren wanneer hij aan/uit gaat moet het wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wilke schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:11:
[...]

Nee hoor, als je alleen een knop wilt om aan/uit/kleurtemperatuur/dimmen te regelen, kan het prima zonder hub. Als je wilt programmeren wanneer hij aan/uit gaat moet het wel inderdaad.
Klopt. Ik heb het op zonsondergang aan, vast tijdstip uit geprogrammeerd. En met schakelaar en aan uit contact van Ikea kan je ook handmatig de spots bedienen zonder die te vervangen of hub te gebruiken inderdaad.

Pagina: 1