Toon posts:

Kan ik Arctic Silver II wel aanbrengen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus laatst dat arctic silver II gekocht, en ff gekeken op de website voor instructies hoe het moet worden aangebracht.
En toen zag ik dit:
If your heatsink has a thermal 'pad' mounted on it, this pad must be removed before using Arctic Silver II. Thermal pads are made with paraffin wax that melts once it gets hot. When it melts, it will fill in the microscopic valleys in the heatsink with wax. To minimize the permanent contamination of the mounting surface with wax, the thermal pad should be removed before it is used and melted. Never use heat or hot water to remove the pad, the heat will melt the wax into the heatsink
Aangezien er bij mij op het koelblok ook zon geval al op zat, kan ik nu nog wel dat arctic silver 2 aanbrengen, en zo ja, hoe haal ik dat andere troep het er beste van af?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Parafine kun je in principe op de core laten zitten, is toch niet veel.
De heatsink zou iig wel goed schoonmaken.
Daarna kun je gewoon Arctic silverII aanbrenken en klaar is Klara. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Ik zou de proc ook gewoon goed schoonmaken..

Die arctic silver is alleen maar om de delen van je koeler die de proc niet rechtstreeks raken op te vullen zodat daar ook warmte getransporteerd wordt..

Alles goed schoonmaken met wat alcohol ofzo..

En als je echt ver wilt gaan, kun je de koeler nog een beetje polijsten zodat de onderkant nog gladder wordt! (dan haal je dus ook de rest van de overblijfselen van je oude koeltroep weg :) )

En verder de pasta niet te dik aanbrengen. Dat gaat namelijk alleen maar tegenwerken!

Verwijderd

Gewoon je cpu en heatsink schoonmaken...
Ik prefereer een vieze sok :)

Verwijderd

Tip: om de ASII netjes op de core te smeren gebruik ik altijd een (oud) bankpasje. Breng een (heel) dun laagje aan. Teveel prut is niet goed!

Verwijderd

Topicstarter
ehm... ik zat net te bedenken, is het slim om er een spacer tussen te doen (koper/zilver?) of maakt dat niet zoveel uit?
:?
Pagina: 1