Word bestand lokaal opslaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yvy94!
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 24-08 21:27
Ik voel mij enorm achterlijk maar ik kom er gewoon niet uit.
MacBook Air waarop ik via mijn werk Office 365 heb geïnstalleerd.
Via (privé) mail een bijlage geopend in Word en bewerkt.
Nu wil ik dit (privé) document opslaan maar krijg ik alleen de onedrive en sharepoint van mijn werk te zien en niet de Finder waar ik mijn bestanden normaal opsla.

Ik kan alleen kiezen voor opslag account toevoegen maar dat is dan een andere onedrive, sharepoint, dropbox etc.

Hoe krijg ik dit gewoon bij mijn eigen bestanden?
Zelfs bureaublad staat er niet tussen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je geen knop "On My Mac" oid in de Save Dialog? Daarmee kun je wisselen tussen online of lokaal opslaan. Kun je anders een screenshot plaatsen van de opties die je krijgt?

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://mongeit.consulting/wp-content/uploads/2025/01/how-to-convince-microsoft-office-apps-to-save-files-on-your-mac.png

[ Voor 30% gewijzigd door Daedalus op 21-08-2025 14:16 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Yvy94!
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 24-08 21:27
Er opent dus geen veld als ik via ‘archief’ > ‘opslaan als’ het document wil opslaan.

Als ik bovenaan op de titel van het document druk dan kan ik bij ‘plaats’ kiezen voor ‘overige’ en krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhETSzHqqKEemZUh3YImCPgTxaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jin03YOrLJxBk1dnwUuZtg53.jpg?f=fotoalbum_large

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:07
Ik zie op mijn mac/office365 word helemaal niet de Archive -> Save As. Ik zie het zoals Daedelus beschrijft. Kan het niet zijn dat er een policy van je werkgever voorkomt dat je dingen lokaal kan/mag opslaan ?

Runs everything...

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:38

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Staat de mailbijlage niet nog steeds ergens online?
Is er een optie 'Kopie maken' met daar onder (of los) een 'download' optie?

Omdat veel documenten vooral online bestaan moet je eerst 'downloaden' om ze op je computer op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:15
Als ik deze link moet geloven is er inderdaad een manier voor de werkgever om het te blokkeren.

Wat je kunt doen is het bestand niet in Word openen maar in Pages. Daar de aanpassingen maken en dan exporteren naar Word (of PDF etc).
Zolang er niet van exotische Word functies gebruik wordt gemaakt kan Pages prima omgaan met Word bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:42
Heb je al geprobeerd om de bijlage vanuit je privemail eerst op te slaan (lokaal) en deze dan vanuit Finder te openen? Ik gok ook dat je werkgever dit geblokkeerd heeft, maar als het bestand al lokaal is opgeslagen zou je er toch ook een nieuwe (bijgewerkte) versie overheen moeten kunnen opslaan.
Pagina: 1