Nu ben ik al anderhalve dag bezig om uit te vinden hoe een Blob werkt. Veel verder dan de werking ben ik helaas niet gekomen. Als iemand mij aan een goede url of een voorbeeld zou kunnen helpen.....
call me stupid, maar wat is het?
¯\_(ツ)_/¯
Blob is een field in een database waar een verwijzing wordt gemaakt naar een bestandje, dit gaat via een ID. Het voordeel van een BLOB is, dat je daar tekstvelden kan maken die langer zijn dan 255 karakters ook kan je plaatjes opslaan
wist ik niet, wel makkelijkOp dinsdag 18 september 2001 10:27 schreef Jaspertje het volgende:
Blob is een field in een database waar een verwijzing wordt gemaakt naar een bestandje, dit gaat via een ID. Het voordeel van een BLOB is, dat je daar tekstvelden kan maken die langer zijn dan 255 karakters ook kan je plaatjes opslaan
¯\_(ツ)_/¯
het is ook niet voor Access, maar wel voor andere databses, zoals interbase, die ik gebruik....
BLOB = Binary Large Object
Wordt gebruikt om binaire data in op te slaan in een database, zoals plaatjes, filmpjes, whatever.
Je hebt ook column types zoals longtext, maar het verschil tussen longblob en longtext is dat de blob velden case sensitive zijn.
Wordt gebruikt om binaire data in op te slaan in een database, zoals plaatjes, filmpjes, whatever.
Je hebt ook column types zoals longtext, maar het verschil tussen longblob en longtext is dat de blob velden case sensitive zijn.
Ja, dat weet ik, alleen hoe pas ik het toe, want dat was de oorzaak van dit topic
hier is een tutorial over 'storing binary data in a database'
Dat is alleen wel met PHP, maakt het uit dat ik met ASP werk??
Verwijderd
Blobs in interbase werken niet zo heel moeilijk.
ik heb er in het begin ook wat moeite mee gehad, maar nu werk ik er best veel mee.
ik zit nu op school dus ik kan ff geen voorbeeldje ofzo sturen, maar misschien heb je hier al wat aan.
http://community.borland.com/article/images/27206/3506b.html
ik heb thuis wel wat voorbeeldjes liggen, die zal ik vanavond ofzo wel ff posten. (als je dan de oplossing nog niet hebt)
ik heb er in het begin ook wat moeite mee gehad, maar nu werk ik er best veel mee.
ik zit nu op school dus ik kan ff geen voorbeeldje ofzo sturen, maar misschien heb je hier al wat aan.
http://community.borland.com/article/images/27206/3506b.html
ik heb thuis wel wat voorbeeldjes liggen, die zal ik vanavond ofzo wel ff posten. (als je dan de oplossing nog niet hebt)
ik hoop dat het hiemee lukt, zoniet dan zal ik het wel posten en dan zal ik met smart wachten op je voorbeelden..
Alvast bedankt
Alvast bedankt
LolOp dinsdag 18 september 2001 11:00 schreef Nielsz het volgende:
Dat is inderdaad een zeer informatieve toevoeging
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
van m'n collega's moet ik het hebben, wat een toevoeging........
Pagina: 1