Ongevraagd code Instagram ontvangen via WhatsApp

Pagina: 1
Acties:

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Beste Tweakers,

Deze ochtend heb ik, ongevraagd, een Instagram authenticatie code (in het Nederlands) ontvangen via WhatsApp. Ik heb dit account gelijk geblokkeerd (dacht dat het nep was), totdat ik vervolgens in mijn lijst met geblokkeerde personen en groen vinkje naast het account zag staan, wat me erop wees dat dit een officieel account was.

Het probleem is echter, ik heb WhatsApp niet ingeschakeld als authenticatie voor mijn account, wanneer ik op wachtwoord vergeten klik en mijn telefoonnummer invoer, worden er ook geen accounts gevonden.

Heb verder ook geen mail ontvangen van een nieuwe login, dus er is sowieso geen toegang verkregen tot mijn account lijkt me.

Meer mensen deze ervaring gehad? Ik vraag me af waar zo'n code dan toch ineens vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racotaluner
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 26-08 22:58
Ik heb precies ditzelfde en ook op dezelfde manier gereageerd. Ik heb ook nog nooit een dergelijke verificatie voor Instagram gehad en mijn telefoonnummer hangt niet aan mijn account... Dus ik volg?

Durfde ook niet op 'ik heb geen code aangevraagd' te tappen. Zeer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:40
Een groen vinkje in WhatsApp? Heb je screenshots? Dat kan het duidelijker maken.

• Ron1979
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 14-09 09:21
Ik heb dit bericht met code vandaag ook ontvangen, terwijl ik mijn Instagram account 3 jaar geleden definitief heb verwijderd. Heel vreemd.