Orange België meldt hack waarbij gegevens van 850.000…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 12:19
Artikel: nieuws: Orange België meldt hack waarbij gegevens van 850.000 klanten zijn ge...
Auteur: @Kevinkrikhaar
Dit is 1 van de zovele gemiste kansen die ik hier tegenkom.
Ofwel ben je een doorgeefluik van persberichten, ofwel noem je jezelf journalist en ga je aan de slag.

Wat mis ik hier?
  • Enkel orange klanten, of ook de klanten van hun budget merk (hey!) ?
  • Wat met oude klanten?
  • Hoe reageren experts ter zake hierop? Ik denk bijvoorbeeld aan Inti De Keukelaere, zijn reactie is publiek beschikbaar.
  • Wat zijn de reële risico's?
  • Wat zijn de stappen die gedupeerden moeten zetten?
Neen, geen enkele Kritische vraag, geen poging tot reactie van orange(?),...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:23

Hayte

Nieuwsredacteur
cadsite schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:25:
Artikel: nieuws: Orange België meldt hack waarbij gegevens van 850.000 klanten zijn ge...
Auteur: @Kevinkrikhaar
Dit is 1 van de zovele gemiste kansen die ik hier tegenkom.
Ofwel ben je een doorgeefluik van persberichten, ofwel noem je jezelf journalist en ga je aan de slag.

Wat mis ik hier?
  • Enkel orange klanten, of ook de klanten van hun budget merk (hey!) ?
  • Wat met oude klanten?
  • Hoe reageren experts ter zake hierop? Ik denk bijvoorbeeld aan Inti De Keukelaere, zijn reactie is publiek beschikbaar.
  • Wat zijn de reële risico's?
  • Wat zijn de stappen die gedupeerden moeten zetten?
Neen, geen enkele Kritische vraag, geen poging tot reactie van orange(?),...
Het zou je sieren op een normale manier te communiceren met mensen, dan krijg je ook een normale reactie terug. We zullen contact opnemen met Orange om ze te vragen hoe het zit met hey!-klanten en ex-klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Oh, maar ik heb mijn bezorgdheid al een paar uur eerder gereageerd in het topic zelf (om 14.39u om precies te zijn) met de auteur getagged, met 0,0 reactie.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bTU77D6.png
Nu zeg je "we zullen...", dus blijkbaar waren jullie dat niet van plan? Dus mijn vraag blijkt niet geheel onterecht, maar de 'vorm' stoort jou.

Ik kan eerlijk gezegd niet echt volgen. Ik uit mijn vragen, bezorgdheid naar mijn bescheiden mening, geciviliseerd en geef niet enkel kritiek, maar zeg ook wat ik mis.

Dus, waar heb ik abnormaal gecommuniceerd? Ik ben altijd bereid bij te leren om in de toekomst beter te worden.

[ Voor 150% gewijzigd door cadsite op 20-08-2025 20:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:23

Hayte

Nieuwsredacteur
cadsite schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:16:
Nu zeg je "we zullen...", dus blijkbaar waren jullie dat niet van plan? Dus mijn vraag blijkt niet geheel onterecht, maar de 'vorm' stoort jou.
Ik schreef 'we zullen' omdat ik niet wist of er contact op was genomen, maar ik wel wilde aangeven dat we dat in ieder geval nog zouden doen, als dat nog niet was gedaan. Inmiddels hoor ik dat we dat gistermiddag hadden gedaan. Je vragen waren inderdaad niet onterecht, maar ik ergerde me inderdaad aan de vorm.

Ik vond je startpost vrij 'gestrekt been', zeker als je begint met 'Dit is 1 van de zovele gemiste kansen die ik hier tegenkom'. Die mening mag je hebben, maar ik hoop ook dat je inziet dat het niet een vrolijk begin is van een gesprek :) Daarna geef je aan dat we een 'doorgeefluik zijn van persberichten', roep je ons op om 'aan de slag te gaan', en stel je onderaan dat we geen enkele kritische vraag stellen. Dat vind ik inderdaad geen bijzonder prettige toon om feedback in te geven of te ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
Bedankt voor de verduidelijking en ja, ik versta en volg jou hierin.
Het had inderdaad diplomatischer gekund.