Nummer porteren pas na 30 dagen bij Vodafone, mag dat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpy_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 10:33
Ik ben recent overgestapt naar een andere provider en mijn huidige provider, Vodafone, geeft mijn 06-nummer niet eerder vrij dan 30 dagen na de aanvraag voor porteren door de nieuwe provider. Mijn abonnement is al bijna twee weken geleden afgelopen maar zij beroepen zich op een maand opzegtermijn. Helemaal prima, ik wil die maand best betalen maar ik wil dat ze m'n nummer vrij geven voor porteren. Dit weigeren ze. Mag dat?

Ik heb zelf wat gebladerd in de Telecommunicatiewet en https://wetten.overheid.nl/BWBR0033164/2013-04-01/0, punt zes van die laatste zegt dat het binnen 10 werkdagen geregeld zou moeten zijn.

Staat Vodafone hier in haar recht om mij te laten wachten voor 30 dagen? Met dus de kanttekening dat ik echt wel bereid ben om die termijn nog mijn abonnementskosten te betalen. Het gaat me puur om het porteren van het nummer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
De fout ligt bij de nieuwe partij, zij moeten een vervroegde portering doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpy_
@mad-dog Dank voor je antwoord!

De nieuwe provider geeft echter aan dat dit wordt tegengehouden door Vodafone dus dat zij niet eerder kunnen porteren. Dit is overigens ook wat een zeer onaardige en geïrriteerde medewerkster van de Vodafone helpdesk beweerde, er valt niets te wijzigen aan die maand opzegtermijn m.b.t. het porteren.

[ Voor 0% gewijzigd door Grumpy_ op 20-08-2025 18:23 . Reden: Typo in Vodafone ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Grumpy_ schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:22:
@mad-dog Dank voor je antwoord!

De nieuwe provider geeft echter aan dat dit wordt tegengehouden door Vodafone dus dat zij niet eerder kunnen porteren. Dit is overigens ook wat een zeer onaardige en geïrriteerde medewerkster van de Vodafone helpdesk beweerde, er valt niets te wijzigen aan die maand opzegtermijn m.b.t. het porteren.
Maar hebben zij de aanvraag ingediend op basis van een early termination?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Early termination of continuation heb je nodig inderdaad. Continuation is misschien nog beter, want bij early termination wordt de dienst vervoegd beëindigd en ga of moet je akkoord zijn met afkoop. Je nieuwe provider heeft nu waarschijn porteertype first possible date toegepast, en dan wordt 1 maand opzegtermijn gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpy_
Dank voor de antwoorden, hier kan ik wat mee. Ik ga morgen contact opnemen met de nieuwe provider.
Ik zal een update sturen over de uitkomst van dat contact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Grumpy_ schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:11:
Dank voor de antwoorden, hier kan ik wat mee. Ik ga morgen contact opnemen met de nieuwe provider.
Ik zal een update sturen over de uitkomst van dat contact.
Mocht het overigens om KPN gaan, stuur me maar DM met je gegevens, dan kijk ik even voor je

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grumpy_
Ik heb contact gehad met de nieuwe provider, er was inderdaad op basis van first possible date een aanvraag ingediend. Dit zou nu alsnog gedaan moeten zijn op basis van early termination, continuation leek geen optie.

• Grumpy_
mad-dog schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 00:07:
[...]

Mocht het overigens om KPN gaan, stuur me maar DM met je gegevens, dan kijk ik even voor je
Dank voor het aanbod, wordt gewaardeerd! Het betreft Youfone, dat is volgens mij ingelijfd door KPN. Heb je ook inzicht in de Youfone systemen en processen?
Vooralsnog lijkt het nu in gang te zijn gezet door de medewerkster die ik sprak. Ik wacht het dus even af. Wellicht kom ik er op terug als het toch vast lijkt te lopen.

• mad-dog
  • Nu online
Grumpy_ schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:36:
[...]

Dank voor het aanbod, wordt gewaardeerd! Het betreft Youfone, dat is volgens mij ingelijfd door KPN. Heb je ook inzicht in de Youfone systemen en processen?
Vooralsnog lijkt het nu in gang te zijn gezet door de medewerkster die ik sprak. Ik wacht het dus even af. Wellicht kom ik er op terug als het toch vast lijkt te lopen.
Helaas niet, alleen op basis van KPN-klanten :)
Pagina: 1