D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Als er weinig met deze sleutel gereden wordt kan die dus leeg raken.
Probeer dat eerst, als dat helpt hoef je alleen op zoek naar een nieuwe behuizing.
[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 20-08-2025 16:12 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De sleutel wordt dagelijks gebruikt.franssie schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:10:
Draadloos ontgrendelen kan liggen aan de accu van de sleutel. Ford gebruikt een accu die oplaadt als je met de sleutel rijdt (met inductie zoals je tandenborstel bijvoorbeeld).
Als er weinig met deze sleutel gereden wordt kan die dus leeg raken.
Probeer dat eerst, als dat helpt hoef je alleen op zoek naar een nieuwe behuizing.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja, dat zit er ook in nu je er over begint. Maar die CR3220 (of wat het ook is) is onlangs nog (succesvol) vervangen.franssie schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:29:
Vwb kosten Ford dealer, dat zou ik aan hun vragen. Of toch misschien dat er in jouw sleutel wel een batterij zit omdat het een klap model is?
Maar als het uitklapmechanisme niet goed wekt en de behuizing is los, kan het dan zijn dat een veertje oid over de print ligt te rollen?
Ja dit is een gebruikelijke prijs.Klauwhamer schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:06:
We hebben een doorverwijzing gekregen naar https://www.autosleutel.biz/ met als opmerking dat dit een van de goedkopere is maar dat we alsnog moeten rekenen op EUR 100-150 voor een 'volwaardige' sleutel.
Is dit correct? Is het echt zo lastig/duur om een nieuwe sleutel te laten maken (c.q. clonen) en is dit alsnog veel goedkoper als een nieuwe sleutel bij de Ford-dealer halen?
Nieuwe sleutels kosten al gauw ~100 euro of meer.
Sleutelbaarden moeten geslepen worden en de sleutel en/of auto moet geprogrammeerd worden.
Sleutels zijn wel op te lappen, maar je bent een beetje afhankelijk van de onderdelen die beschikbaar zijn en of je het de tijd waard vindt.
Je kunt even op eBay of AliExpress kijken of je een nieuwe shell kunt kopen. Ook gaan dikwijls de knopjes kapot en die zijn los ook wel te vinden. Als je handig bent en kunt solderen is het goed te doen.
Voor mijn Toyota's heb ik alle sleutels opgelapt: nieuwe shell gekocht, baard laten slijpen bij de sleutelmaker. Nieuwe microswitches in de sleutel gesoldeerd, nieuwe batterijen geplaatst en alles weer netjes in elkaar gezet.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verder heb ik ook succes gehad met een behuizing van ome alie. Let bij wisselen van de behuizing wel goed op dat je ook de immobilizer mee verhuist. Als de sleutel er 1 heeft dan is dit meestal een klein zwart staafje/pilletje dat in de plastic behuizing geklemd zit ergens.
*CR2032Klauwhamer schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:36:
[...]
Ja, dat zit er ook in nu je er over begint. Maar die CR3220 (of wat het ook is) is onlangs nog (succesvol) vervangen.
Is die wel vervangen door een goed merk? of door eentje van de action uit zo'n blister waar er 10 van in zitten?
Ik heb ooit de batterij ook proberen te vervangen door een goedkoop merk, nadat de 3e het bijna niet deed vervangen door eentje van Varta, daarna werkte het weer prima.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Dit, overlaatst ook eentje besteld voor een citroen berlingo, via een ander platform, kwam op 2.4€ en afgezien van dat er geen coverplaatje opzit van in mijn geval citroen (die je trouwens kunt afdoen en op de nieuwe FOB steken) is de kwaliteit precies hetzelfde.pennywiser schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:24:
Op Ali staat ook het nodige https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-ford-key-fob.html Hier heb ik een behuizing gekocht voor mijn Opel en een reserve.
Bij mij waren de zachte plaatsen waar de drukknop opzat zacht geworden en begonnen te scheuren. Daardoor kwam er ook vuiligheid tussen te zitten.
Het metalen gedeelte van de sleutel mocht je dat hebben kan je gewoon ook overzetten.
Ik zou aanraden om de sleutel nog eens open te maken en zien of er geen rotzooi ergens tussenzit. Bekijk gelijk ook eens de print op eventuele beschadigingen.
En zoals hierboven vermeld, mocht dat (nog) niet het geval zijn, zet er een goede batterij in.