PS5 controller stick drift

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:28
Hallo,

Een goeie 2 jaar geleden kocht ik een PS5 aan. De Dualsense controller kreeg na iets meer dan een jaar last van stick drift tot op het moment dat het echt niet meer werkbaar was. Ik heb de controller open gemaakt en geprobeerd om de contactjes proper te maken maar het resultaat was niet zoals verwacht.

Eind november kocht ik een nieuwe PS5 Dualsense controller aan via Amazon.com.be. Ook die heeft reeds last van stick drift. Als ik die wil terugsturen in garantie dan krijg ik de melding dat ik Sony/Playstation zelf moet contacteren.

Ga ik naar de website van Playstation en vul ik het S/N in van de controller dan is die volgens hen al buiten garantie... Ik vond nog niet onmiddellijk een manier om Playstation zelf te contacteren hierover. Ik vermoed dat ik hier gewoon 2 jaar garantie zou moeten op hebben toch?

Hebben jullie controllers met stick drift? Liet je dit vervangen door iemand met ervaring naar zo'n hall sensor of kocht je gewoon een nieuwe controller? Ik vind het frapant dat een controller van nog geen jaar oud hier reeds last van heeft. Vandaar dat ik aan het twijfelen ben om door de zure appel te bijten en ze gewoon om te laten bouwen naar zo'n hall sensor zodat ik van het probleem af ben. Het werkje is echter te precies voor mij en ik vrees dat ik de controller eerder volledig om zeep zal helpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 14:48
Ik weet alleen dat iemand hier op het forum deze dingen repareert.

v&a aangeboden: Modded PS5 pro controller met TMR of hall effect sticks

Ik heb zelf nog nooit stick drift gehad op Ps5, dus ik kan je verder niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:36

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dit is een beetje een kat en muis spel, want als ik het goed lees, geeft Sony in het algemeen maar 1 jaar garantie en op controllers word vaak zelfs 6 maanden aangehouden.

Wat ik zou doen, is weer contact opnemen met Amazon en aangeven dat Sony in dit geval niks voor je kan betekenen, want als het goed is, zijn hun verplicht tot 2 jaar je te helpen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
Ik heb Playstation hierover gecontaceerd. Men schreef een mail dat Amazon aan de wettelijke garantie moet voldoen. Ik heb terug Amazon gecontacteerd via chat (had iemand anders "aan de lijn") en zelfs zonder het aantonen van het antwoord van Playstation hebben ze mijn retour aanvaard.

Echter kocht ik de controller aan tijdens een actie (aan €40) terwijl de controller er nu aan €69.99 staat. Ik vroeg hen of ik een nieuwe controller krijg of als ze mijn geld zullen terugstorten. Bleek dat ze mij het geld gingen teruggeven. Ik heb hiervoor echter geen nieuwe controller. Even gevraagd of ik geen nieuwe controller kon krijgen in de plaatse.

Men gaf mij dan een extra voucher zodat ik bij het ingeven van de oude controller (€40) + de voucher (€29.99) een nieuwe controller kon aankopen. Super dus!

Tijdens mijn contact met PS gaf ik ook het SN door van mijn oude controller (meer dan 2 jaar oud). Volgens de persoon die ik aan de lijn had was die nog in garantie (Huh!?). Ik kreeg een barcode voor een retourzending en zal ook die controller terugsturen naar Playstation en hopen dat ik een nieuwe krijg. Dan heb ik er uiteindelijk terug 2. Ik snap wel niet hoe die controller nog in garantie kan zijn want die is zeker ouder dan 2 jaar. Maar goed, we zien wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:36

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat van die oude controller is inderdaad heel apart, heb je die toevallig bij Sony zelf gekocht?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Dit was de controller die bij de aankoop zat van de PS5 console (via bol.com)
Pagina: 1