Aankoopadvies soundbar (max 1000 euro) bij LG C2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:20

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Ik zoek een?
Soundbar om te gebruiken bij mijn LG C2.

Wat is je budget?
Ongeveer 1000 euro maximaal, liefst minder. Mikbedrag rond de 800.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor ......
TV-gebruik, films, series en games op mijn Switch 2. Ben geen audiofiel, maar merk wel dat ik een goede balans in geluid belangrijk vind.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb momenteel een uitvoering: Denon DHT-S517, maar daar ben ik niet helemaal tevreden over. Het geluid is prima, maar niet meer dan dat. Daarnaast lijkt de eARC-koppeling met mijn LG C2 niet helemaal lekker. Soms heb ik geen geluid, en is de enige oplossing een reset (stekker eruit) van de soundbar. Soms pakt 'ie Dolby surround niet. Dit wordt steeds irritanter, dus tijd voor een upgrade.

In mijn prijscategorie komen twee "grote jongens" naar voren, zijnde de uitvoering: Sonos Arc Ultra Zwart (deze kan ik met ING voor €850 kopen) en de uitvoering: Bose Smart Ultra Zwart. Geluidskwaliteit lijkt stuivertje wisselen gebaseerd op de reviews, maar Sonos heeft natuurlijk een behoorlijk goede app. Ik heb geen andere Sonos apparatuur en deze staan ook niet op de planning om aan te schaffen, dus ik zit niet vast aan het "ecosysteem".

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog goede soundbars die ik mis? Welke zouden jullie kiezen, en waarom? Iemand ervaring met de genoemde soundbars?

Ik heb nu een losse subwoofer; dat is fijn, maar niet essentieel als de soundbar zelf goede bas levert. Ik ga geen extra Sonos Sub kopen, dan wordt het wel een heel duur grapje. Of is het een essentiele toevoeging?

Beste antwoord (via Esumontere op 29-08-2025 15:50)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:35
Ik ben bekend met de Denon S517, dit is een verbetering ten opzichte van het interne TV geluid. Hier is ook alles mee gezegd haha.

Wanneer je een goede balans in audio belangrijk vindt biedt de Samsung Q800F verreweg de meeste bang for the buck. Hiermee ga je al een flinke stap vooruit. De meerprijs die je voor een solo Arc of Arc Ultra betaald is het imo niet waard. De Bose Ultra heeft een onnatuurlijke en overprocessed geluidsweergave en soundstage.

Een subwoofer biedt altijd een meerwaarde je kunt eventueel ook naar de Q930F kijken als achterspeakers een optie zijn, deze voegen veel toe aan de beleving.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-09 10:12
Ik had vroeger een soundbar (een Sony, is nu meer dan 10 jaar geleden), en ik vond de subwoofer best een plus.
Het is zeer persoonlijk natuurlijk (mijn vrouw is dan weer geen fan van de subwoofer).
Maar van wat ik ervan weet zijn de lage tonen in grote mate afhankelijk van het volume (inhoud) van de speaker, iets wat bij een soundbar vaak minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 16:26
Heb nu sinds een paar maanden een Beam Gen2 van Sonos.
Dit in combinatie met een Samsung Neo QLED QN86D.

Ondersteunt dolby atmos , is erg prettig met de app.
Geluid kan ik alleen persoonlijk omschrijven als heerlijk.

Zeer rijk geluid , vocals zeer duidelijk en bass voor zo'n kleine soundbar meer dan genoeg om de immersie in films te ervaren (of je buren mee te laten genieten)

Meestal rond de 400 euro te vinden , soms met speciale dagen 350 euro (zelf 350)

Gewoon aansluiten op je e-arc van je tv en direct genieten.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:35
Ik ben bekend met de Denon S517, dit is een verbetering ten opzichte van het interne TV geluid. Hier is ook alles mee gezegd haha.

Wanneer je een goede balans in audio belangrijk vindt biedt de Samsung Q800F verreweg de meeste bang for the buck. Hiermee ga je al een flinke stap vooruit. De meerprijs die je voor een solo Arc of Arc Ultra betaald is het imo niet waard. De Bose Ultra heeft een onnatuurlijke en overprocessed geluidsweergave en soundstage.

Een subwoofer biedt altijd een meerwaarde je kunt eventueel ook naar de Q930F kijken als achterspeakers een optie zijn, deze voegen veel toe aan de beleving.