Toon posts:

systeem monitor geeft pagefaults

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all

Onlangs op mijn instabiele systeem gezien :r dat als ik de systeem monitor in windoze opstart, en de page faults bekijk dat ik met regelmaat een aantal (2-6) pagefaults heb (het grafische schermpje laat "tandjes" zien *D . Ja inderdaad dat is de comp die "hikt" (zie vorige post). Is dit normaal? Is dit een afstervende DIMM of MOBO of te krappe instellingen aangaande CAS-latency oid??? Zelfs met de "safe" defaults van het BIOS krijg ik ze echter niet weg. WIE kijkt ff op zijn systeem of hij/zij ook pagefaults heeft??? Ik vintut maar raar :?

Verwijderd

MMhhhh..

Ik heb wel van die 'tandjes' gehad, als ik de grafische kaart te snel zet in de klok snelheid.

Het kan echter ook als je RAM niet 100% geschikt is voor de FSB van het systeem. Timing dus ook ja.

Doet het systeem dit ook als je in de Safe Mode (Veilige Modus) opstart?
Met opstartmenu, F8 intikken bij de Boot.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Heb je je systeem ook overgeklokt, of draait alles standaard?

Als alles voor de rest standaard draait zou ik inderdaad toch eens naar het geheugen gaan kijken..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 10:37 schreef Hooi het volgende:
MMhhhh..

Ik heb wel van die 'tandjes' gehad, als ik de grafische kaart te snel zet in de klok snelheid.

Het kan echter ook als je RAM niet 100% geschikt is voor de FSB van het systeem. Timing dus ook ja.

Doet het systeem dit ook als je in de Safe Mode (Veilige Modus) opstart?
Met opstartmenu, F8 intikken bij de Boot.
Hoiii

Goeie tip!! Safemode... vanavond gelijk proberen. Verder is nix overclocked, alles default... Zelfs de BIOS geladen met "safe" values. FSB had ik al op 100 gezet (en de DIMM is 133), maar geen verschil... nog steeds tanden |:( .

Verwijderd

Als het in de safe mode ook misgaat is het duidelijk de hardware. Als het echter wel goed gaat, denk ik meer aan drivers of de video kaart zelf als bron van de problemen.

Suuc6 ;)