Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-09 15:09
Mijn huidige situatie :
Ik heb een tijd terug een tweedehands receiver (7.1 Marantz, type ontgaat me even) gekocht, en via HDMI e-ARC aangesloten op mijn LG OLED65C43LA (met 5 meter HDMI kabel). Probleem is dat deze na een klein kwartiertje uitvalt. Ik heb geprobeerd met andere speakers, andere speakerkabels, instellingen aanpassen... probleem blijft.

Ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe receiver.
Een 5.1 is voor mij voldoende.
Wel had ik er graag bluetooth en wifi op.
Bedoeling is deze ook via e-ARC aan te sluiten op de LG OLED65C43LA.
Verder wil ik er ook een nieuwe blu-ray speler op aansluiten.

Als receiver dacht ik aan de DENON AVR-S 670H, nu te vinden voor 400 EUR.
https://tweakers.net/pricewatch/2076482/denon-avr-s670h.html
Hij heeft wat ik zoek, en Denon lijkt me prijs-kwaliteit best goed.

Als blu-ray dacht ik aan de Panasonic DP-UB450 Ultra HD Blu-ray, nu te vinden voor 200 EUR.
https://tweakers.net/pric...6/panasonic-dp-ub450.html

Totaal budget is dus 600 EUR, liefst minder, maar meer zou ik overwegen als er argumenten voor zijn.

Mijn vragen :
- Zou iemand alsnog een idee hebben waar het probleem met mijn huidige setup vandaan komt?
- Ziet iemand problemen ivm de combinatie TV, receiver en speler?
- Zijn er betere/goedkopere alternatieven die hetzelfde/meer bieden?
- Wat zouden voor- en nadelen zijn om een playstation als blu-ray speler te gebruiken?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:06
Met dat budget denk ik dat je zo prima spullen uitgezocht hebt.

Er zijn altijd argumenten voor mooier, duurder, maar denk dat je het meeste al hebt zo.
Je moet echt heel veel meer uitgeven voor een significante verbetering.

Met lange HDMI kabels wordt de kwaliteit wel wat belangrijker, maar dat betekent niet zo'n door engeltjes stof behandelt ding.
Een kabel die niet goed is kan voor uitval van beeld zorgen vooral bij wat grotere lengtes, zolang dat niet gebeurd ook niet druk om maken.