TP-Link unmanaged Switch in enkelsteens garage met vorst?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _tm89
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 29-08 11:05
Ik heb thuis een paar TP-Link TL-SG1005P switches, welke me prima bevallen. Ik wil er graag ook eentje voor in de garage.

Er loopt nu 1 netwerkkabel naar de garage, maar deze is in gebruik voor de omvormer van de zonnepanelen.
Ik wil dus een switch zodat ik een extra netwerkpoort heb voor een Ubiquiti acces point, zodat ik ook goed wifi-bereik in de tuin heb.
De garage is droog, maar het kan er 's winters wel koud worden (lees: vriezen). De garage zit aan het huis vast. Ik denk dat als ik hem ophang tegen de gevel van het huis, het daar misschien minder iets minder koud is.

De vraag is eigenlijk: kan zo'n switch tegen sporadisch een keer temperaturen onder nul, of zal hij dat niet overleven? Of moet ik dan echt per se een outdoor-variant aanschaffen? Zelfde vraag heb ik eigenlljk voor Ubiquiti acces point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:20

sanzut

It's always christmas time

Ze kunnen dat naar mijn ervaring allebei wel af. Zolang ze maar niet bloot staan aan condensvorming, en dus niet nat worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:37
Meestal produceren ze ook wel wat warmte. Dan houden ze vast zichzelf ook wel warm en vochtvrij.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou mij er inderdaad niet zo druk om maken, plaats hem anders in een kastje ofzo.. dan blijft de warmte van het apparaat daar in en zodoende droog/warm.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:00
Welk access point ga je ophangen?
Met een U6 Mesh Pro heb je geen switch nodig, die heeft een gigabit passthrough poort en PoE.

en

Ambient Operating Temperature -30 to 60° C
Ambient Operating Humidity 5 to 95% noncondensing

[ Voor 28% gewijzigd door SjigEd op 20-08-2025 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxicmask
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 11:15
In de specificaties worden er temperaturen van 0 tot 40 graden voor temperatuur condities. Gezien de winters in Nederland zal het wel goed komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 08:11
Toxicmask schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:00:
In de specificaties worden er temperaturen van 0 tot 40 graden voor temperatuur condities. Gezien de winters in Nederland zal het wel goed komen :P
dat betekend vooral dat ze de werking niet garanderen. Dat komt dan weer voort aan dat ze hoogstwaarschijnlijk niet getest hebben. Kan me bijna niet voorstellen dat die kapot vriest.
Pagina: 1