Onze zoon krijgt thuiszorg en de verslaglegging daarvan is voor ons zichtbaar via www.carenzorgt.nl.
Binnenkort willen ze de website een update geven en komen ze opeens met de vraag of we hiermee akkoord zijn. In de FAQ staat dit:
Waarom zou dit nodig zijn?
Binnenkort willen ze de website een update geven en komen ze opeens met de vraag of we hiermee akkoord zijn. In de FAQ staat dit:
Ik heb daarop gevraagd waarom er toestemming gegeven moet worden voor een software update. Daarop kreeg ik dit antwoord.Waarom vragen we jouw toestemming?
We willen jouw gegevens overzetten van de huidige Caren naar de nieuwe versie, zodat we ze daar verder kunnen verwerken. Als er een bestaande koppeling is met het digitale zorgsysteem van jouw zorgorganisatie, willen we deze uitwisseling van gegevens voortzetten. Omdat het hierbij vaak gaat om medische gegevens (zogenaamde bijzondere persoonsgegevens), hebben we hiervoor jouw uitdrukkelijke toestemming nodig
Het voelt voor mij een beetje gek.Goedendag,
In dit geval is het geen update maar een gehele nieuwe pagina. Gegevens moeten van de ene naar de andere pagina worden overgezet en daar moet toestemming voor worden gegeven.
Met vriendelijke groet,
Waarom zou dit nodig zijn?