Home Assistant van NUC naar NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinguin91
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-08 15:53
Mijn vraag
Home assistant draait bij mij nu op een Nuc. Aangezien ik sinds kort een NAS heb wil ik eigenlijk HA verplaatsten naar de NAS. Alleen als ik dat doe krijg ik de USB zigbee bluetooth stick niet aan de praat. De NAS herkent hem niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een nas van Synology, DSM versie 7.2.2.-72806 update 4, model DS425+ 2GB

Wat raden jullie aan?

Beste antwoord (via pinguin91 op 23-08-2025 09:17)

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 15:59
Septillion schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:33:
Yep, Synology doet niet meer zo lief daarmee. Dus inderdaad geen drivers.

Overigens zou ik het persoonlijk absoluut niet naar die NAS verplaatsen, zeker als er alleen spinning rust in zit. Maar ook de CPU en geheugen zijn nu niet echt in overvloede...
Dit. Laat je NAS je NAS zijn, en laat je NUC doen waar het ideaal voor is. Dingen draaien als b.v. home assistant.

Hybrid oplossingen komen eigenlijk altijd met nadelen op vlakken, het is het allemaal net niet.
Ben je vol dingen aan het uploaden naar je NAS, en kan je opeens je verlichting nietmeer aansturen b.v. omdat je CPU zit te kotsen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Welk stick praten we over?
En heb je daarvan de driver al geïnstalleerd op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim090
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14:18
Je mist waarschijnlijk de juiste drivers. Zie deze GitHub readme hoe je ze installeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:44

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit

Overigens zou ik het persoonlijk absoluut niet naar die NAS verplaatsen, zeker als er alleen spinning rust in zit. Maar ook de CPU en geheugen zijn nu niet echt in overvloede...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 15:59
Septillion schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:33:

Dit. Laat je NAS je NAS zijn, en laat je NUC doen waar het ideaal voor is. Dingen draaien als b.v. home assistant.

Hybrid oplossingen komen eigenlijk altijd met nadelen op vlakken, het is het allemaal net niet.
Ben je vol dingen aan het uploaden naar je NAS, en kan je opeens je verlichting nietmeer aansturen b.v. omdat je CPU zit te kotsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:44

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Op zich zal denk ik CPU meest meevallen. En ook ik draai dockers op mijn NAS. Maar wel alleen wat licht werk, naar een SSD en met 16GB RAM. Maar HA kan bij vlagen wel hongerig zijn qua CPU maar vooral qua IO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinguin91
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-08 15:53
LTwinter schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:38:
[...]

Bedankt voor alle reactie! ik hou het gewoon simpel, NAS is NAS en NUC voor HA
Pagina: 1