Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinguin91
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-08 15:53
Hoi,

Ik heb mijn spotjes buiten aangesloten met een shelly g3mini.
Nu valt de wifi op een of andere manier soms weg achter huis waardoor de spotjes dan niet automatisch aan of uitgezet worden omdat HA ze dan niet kan vinden. Aangezien de shelly ook bluetooth heeft wil ik dit oplossen met een bluetooth hub. volgens chat GPT kan dat met een ESP32-DevKit v1. Graag hoor ik van iemand met die we echt verstand van heeft of dit de een optie is en of dit de meest handige optie is.
Ter info, aan de binnenkant van de ramen waar aan de buitenkant de spotje zitten hangen gordijnen van Switchbot kunnen die misschien als bluetooth hub werken?

Als het handig is om meer info te verstrekken hoor ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:10
waarom niet een simpele wifi repeater? Werkt prima voor die paar bits/sec van een Shelly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 20:54
Eventueel de b-rate aanzetten op je 2.4, als dat uit staan (tegenwoordig vaak g en n).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
emielbf schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:31:
waarom niet een simpele wifi repeater? Werkt prima voor die paar bits/sec van een Shelly
Shelly schijnt vanaf een bepaalde generatie zelf een wifi repeater functie aan boord te hebben.

Dat zou je kunnen proberen als er een Shelly tussen hangt die nog wel verbinding heeft.

• pinguin91
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-08 15:53
emielbf schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:31:
Zou ik daar onderstaande product voor kunnen gebruiken?

https://www.allekabels.nl...CqKSxXRHy0lUaAkXNEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:10
daar lijkt het op, het is een wifi repeater. Ik ken dit apparaat verder niet maar dat gaat vast werken. Wel ergens halverwege in een stopcontact prikken.
Pagina: 1