DDS weer +€7,50, nu €55,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 20:33
Ik heb mijn inbox verkleint naar 25% van de 10 Gig, maar zit nu alweer op 27%. Dus veel alternatieven, wanneer je weg wilt bij wat nu een van de twee grote hosting groepen in Nederland, zijn er naar ik zag niet. ten minste als je ook minder prijzig wilt en elk jaar 7,50 of meer er bovenop tikt flink aan. Nu dus al €55,- voor mail.

Voor de overname is het bijvoorbeeld 9 jaar lang €30,- geweest, daarna 9 jaar 32,50. En pas in August 2022 ging het omhoog naar 34,-. Daarna ging het hard:

Nu € 55.00
2024 € 47.75
2023 € 39.75

Verder vind ik uitschakelbaarheid van spamfilter essentieel. Zo-ook niet reclame op basis van inhoud mails, of AI training. En geen gekke ordening, zoals bij Gmail en Hotmail. Gewoon mailbox, maar wel doorzoekbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door donaldk op 19-08-2025 19:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:45

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Wat is precies je vraag?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt me over een mailprovider te gaan welke de tarieven verhoogt... Maar wat nu precies z'n vraag is is me ook niet echt duidelijk :9

https://secure.dds.nl/webmail/

Gelukkig hebben ze daar schijnbaar wél een eigen helpdesk: https://www.dds.nl/helpdesk/index.php

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 19-08-2025 20:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 16:35

Cybje

First Post!

Goedkoop VM’etje ergens huren en je eigen mailserver draaien? We zijn immers Tweakers hier ;)

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Na de geuitte frustratie, is de vraag, wat kun je er aan doen? Die hoog op privacy zittende alternatieven, zoals Proton, Tuta en Nederlandse tegenhanger (Soverin?) waren vorig jaar net zo duur of duurder. En deden moeilijk met zeik SMS-jes voor toegang enzovoorts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Cybje schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:07:
Goedkoop VM’etje ergens huren en je eigen mailserver draaien? We zijn immers Tweakers hier ;)
Ja, toen ik vorig jaar in de zelfde situatie zat bleken volgens de VM topics VMs duur te zijn geworden, in ieder geval boven de 50 euro per jaar;-). En komt je mail dan wel aan, ik heb nu al dat forummail via graisforums.com bijvoorbeeld nooit aankomt bij Gmail en Hotmail gebruikers. Zelfs mail nagestuurt via mijn persoonlijke DDS account komt dan veelal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Inderdaad, gewoon een goedkope VPN bij bijvoorbeeld IONOS. de 80gb voor 2,5 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

En komt je mail dan wel aan, ik heb nu al dat forummail via graisforums.com bijvoorbeeld nooit aankomt bij Gmail en Hotmail gebruikers
Dit staat toch los van DDS? Die mail komt van gratisforums en is blijkbaar zo slechts ingericht (SFP, DKIM records niet goed bv....) dat het daardoor bij diversen ontvangers in de spam komt.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Even gekeken als je het Nederlands wil houden, Soverin persoonlijk geen ervaring mee, gebruik nogal wat mailboxen dat het voor prive prijzig word, maar bij 1 mailbox is toch prima alternatief of niet? Iets goedkoper & 25 GB opslag ipv 10 GB wat nu bij DDS is.

Aantal webhosting bedrijven bieden ook E-mail only aan misschien dat iets? Inloggen geen sms in elk geval. Maar kwa prijs weinig verschil of duurder met DDS, zeker bij veel opslag.
https://intention.nl/email-only
https://mijn.host/e-mail-hosting/

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
@RobbyTown die hebben dus een eigen mail server en dus alles gaat foetsie bij MS/Gmail. Zelfs DDS heeft afgelopen jaar melding gemaakt van een uitsluiting bij MS Outlook gebruikers. Hoe voorkom je dat je mailserver op een VPS direct geblacklist word waar je zlef niet meer van af komt. En dan nog de algemenere spamlijsten.
Pagina: 1