Hoe kom ik er achter welk merk/type houten kozijnen ik heb?
Zijn al overschilderd, dus geen merknaam meer te vinden
Gaat om een huis uit 1998
Zijn al overschilderd, dus geen merknaam meer te vinden
Gaat om een huis uit 1998
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
dat ligt aan wat je een goed houten kozijn vindt. Er zijn genoeg fabrikanten die er wel een code of merknaam in slaan.Will_M schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:21:
Goede houten kozijnen zijn meestal niet eens voorzien van een merknaam. die dingen worden op bestelling / maat gemaakt door een vakman...
Gaat mij puur om geluidisisolatie en of het nodig is ze hierom te vervangen.biomass schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:18:
Waarom wil je dat weten, ik zou denken dat het enige wat nu interessant is of je er watergedragen lak op hebt zitten.. Geen informatie over de kozijnen bij de documentatie van het huis?
Kweenie, maar ik zie hier legio huizen uit die bouwperiode met grenen/vuren/ (en soms eiken) kozijnen.h 3 n k schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:50:
Normaal gesproken zijn je houten kozijn van vol hardhout gemaakt, zoals Meranti.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Nou, daar kan je echt niet zomaar vanuit gaan want vooral bij goedkopere huizen word vaak vuren gebruikt. Of ja zeker al bij heel oude huizen kan dat nogal behoorlijk verschillen zoals hier bij ons in de straat. Een paar huizen verderop, zelfde bouwstijl, zelfde bouwjaar en ze daar allemaal vurenhouten kozijnen hebben terwijl in ons huis alles eikenhout is.h 3 n k schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:50:
Normaal gesproken zijn je houten kozijn van vol hardhout gemaakt, zoals Meranti.
Ik zou dan wel eerst eens door een vakman laten kijken of de kozijnen wel geschikt zijn voor dubbelglas, niet elk houten kozijn is daar sterk genoeg voor.Ragnar9999 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:41:
Gaat mij puur om geluidisisolatie en of het nodig is ze hierom te vervangen.
Glas vervangen ga ik sowieso al doen
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq