Toon posts:

[CM] betreft de voeding van een case mod.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu vijf fans ingebouwd en bemerk dat mijn voeding, een enermax 351 watts psu, ergens stroom te kort komt.
dat merk je aan het af en toe falen van de ibm harddisk.

nu is mijn vraag: bestaat er een kleine voeding (die in een kast past waar geen plaats meer is voor een normale voeding, dus ik denk zo aan een 5 cm/3 over aan ruimte) die 5 keer 3 watt aan kan en via het stopcontact kan worden aangesloten? dus een voeding die klein is en in 5 kubieke cm past?

al. v. bed.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

damn 350watt niet genoeg :?

ik heb meer dan genoe aan Aopen 300W
mischien gewoon een 450W kopen en deze verkopen :?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:58

Glewellyn

is er ook weer.

Een halogeen-transformator???

We hebben het toch over 12 volt hè? Als je je fans op 7 volt wil laten lopen heb je ook minder vermogen nodig en is het makkelijker een geschikte transformator te vinden.

*zucht*

Verwijderd

of je plaatst gewoon wat 220V ventilatoren.. dan heb je helemaal geen extra voeding nodig (alleen een beetje opletten met isolatie enzo)..

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Op dinsdag 18 september 2001 10:02 schreef Hellraiser het volgende:
ik heb nu vijf fans ingebouwd en bemerk dat mijn voeding, een enermax 351 watts psu, ergens stroom te kort komt.
dat merk je aan het af en toe falen van de ibm harddisk.

nu is mijn vraag: bestaat er een kleine voeding (die in een kast past waar geen plaats meer is voor een normale voeding, dus ik denk zo aan een 5 cm/3 over aan ruimte) die 5 keer 3 watt aan kan en via het stopcontact kan worden aangesloten? dus een voeding die klein is en in 5 kubieke cm past?
Geen idee.. maar sloop anders een AT voeding uit een oude kast, en hang 'em eventueel extern aan je kast.

't Is een veelgebruikte methode voor de aandrijving van fans en neon-licht, omdat je een AT voeding met simpele schakelaars aan en uit kunt zetten.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Ik denk dat daar toch echt wat anders aan de hand is ja. Een P3 met wat fans moet makkelijk gaan.

Tenzij je 5 wel erg extreme fans hebt. Het zijn toch niet 5 stuks Delta FFB fans die 2 ampere per stuk gebruiken hoop ik ???
(Dan ben je volgens mij een Hovercraft aan het bouwen..)
Afbeeldingslocatie: http://www.hovercraft.demon.co.uk/animat.gif
:+
En kijk eerst naar de stroom aansluiting. Zet je HD nooit achter zo'n stroom splitter, die hebben vaak storing. Gebruik voor de CD(brander) en HD altijd een stroom kabel die direct aan de voeding zit.

• Anachronoa
  • Laatst online: 05-11-2004
Weet je zeker dat het falen van je harddisk te wijten is aan je voeding.
Ik heb namelijk ook 5 fans, een ccfl, twee hardisks en nog wat ander klein spul wat gevoed wordt door een 300 Watt Antec voeding.
Dit levert totaal geen problemen.
Het lijkt me dat een 350 Wat Enermax dit wel aan moet kunnen

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb hier nog voorlopig een 300Watt voeding van funprice zon noname ding. kheb de eneremax voedingen al klaar liggen maar die komen in me nieuwe case.

ik heb er aan hangen:
1x IBM 30Gb
1x IBM 20Gb
1x WDC 20Gb

1x LiteOn 12x10x40x
1x Pioneer 16x DVD
1x ZIP

3x 8cm
2x 9cm
(2x 12cm op 220Volt)

ik merk niet dat me hdd vaalt maar je merkt wel es als je iets aanklikt dat dan de cooler ff wat zachterdraait en meteen weer normaal.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 10:07 schreef Glewellyn het volgende:
Een halogeen-transformator???
Is dat geen wisselstroom?

Je hebt ook gewone trafo's voor je modem of walkman of mp3speler ofzo, misschien is dat iets.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:58
[b]Op dinsdag 18 september 2001 11:30
ik merk niet dat me hdd vaalt maar je merkt wel es als je iets aanklikt dat dan de cooler ff wat zachterdraait en meteen weer normaal.
hmmz dat heb ik ook.. heel raar alsof je processor even wat meer stroom verbruikt als je klikt... ik merk dat ook en dacht altijd dat ik gek was ofzo..

Procyon is blij :)

ps ik heb een 300Watt voeding met
athlon 1000
650MB
16x pioneer dvd
12x10x32 plextor
30 Gb Ibm schijf 2x
GeForce2 Gts
en 2 fans...

Verwijderd

Ik zou toch eens kijken naar een simpel ongestabiliseerd netadaptertje dat 12V @ 1.5A kan leveren.

Overigens heb ik ook problemen met het feit dat de voeding niet al te best de load aankan. En dat terwijl ik er "alleen maar" een TBird @ 1630, GF2GTS @ 235/385 en een stel IBM disken in heb hangen (en nog wat meer niet zoveel stoom verbruikende rommel). 't word ook tijd voor een Enermaxje vrees ik.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:10
Heb ff je topictitel aangepast :) Zie ook:
[topic=230714/1/100]

• Willem
  • Laatst online: 22-08 22:08
Op dinsdag 18 september 2001 11:30 schreef ReseTTim het volgende:

ik heb er aan hangen:
[knip]
offtopic:
Heb je een interne IDE en SCSI controler ?
(Of een uber mobo met meer dan 2 IDE controlers onboard ?)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
hmm, ik kom nu krap met mijn 300W voeding, ik heb 7 fans erin zitten, 2 CDroms, een HD, een ZIP en een floppy, en ik ben aant overclocken en aant klooien met me corevoltage...
Pagina: 1