ArchiveTeam legt 3,75 miljard oude goo.gl-links vast voor…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:33
Artikel: nieuws: ArchiveTeam legt 3,75 miljard oude goo.gl-links vast voor sluiting di...
Auteur: @JaspB

Leuk om te lezen! Ik had alleen het leuk gevonden als een beetje uitgelegd was wie archiveteam was - zijn ze verbonden aan archive.org/.today, of is het iets anders? Ook een link naar hoe deze data dan te gebruiken was leuk geweest, of meer informatie anders dan links puur naar andere tweakers artikelen (nouja, en de blog waar google zegt te stoppen, maar geen links naar de oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaspB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 14:38

JaspB

Nieuwsredacteur
Ah, ja, goede opmerkingen.
ArchiveTeam is indeed verbonden aan archive.org: via Jason Scott.
Zie hier bovenaan: https://wiki.archiveteam.org/index.php/Talks
Link naar deze talk: YouTube: Digital Preservation 2013, Day 1, Jason Scott

En zie ook: Wikipedia: Jason Scott

En qua oplossing, tsja in wezen geen URL-inkorters gebruiken? Preventie, zeg maar. Voor als het weggaat. Niet alleen qua bedrijven/aanbieders maar ook qua landen. Zo weten veel mensen niet dat het bekende/veelgebruikte bit.ly een Libisch domein gebruikt en onder de grote leider Qadhafi heeft Libië wel eens internettoegang aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:33
Dank voor je reactie! Ik zie wel dat ik 1 ding niet zo duidelijk gezegd heb: ik bedoelde met oplossing meer: wat kan nu met de data van de links, of waar is het resultaat van hun werk te zien. Bedoelde niet: hoe kan dit in de toekomst beter :)