Kan notificatie niet op 'read' zetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:02

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hola!

Los van dat ik geen toelichting heb gekregen waarom het bericht verwijderd zou zijn (heb de mod zelf maar een dm gestuurd), ik kan de notificaties niet meer aanklikken dus ze blijven op ongelezen staan. Dit lijkt me een bug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWJJayTB6a6GCp0qrnX7ycyDEPM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MlvRPGSlqJoy0UYEGfrKTDUq.jpg?f=user_large

M'n belletje blijft ook op 2 staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Eagle Creek op 19-08-2025 11:13 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Helemaal onderaan kan je op 'Markeer alles als gelezen' klikken, dan ben je in ieder geval af van de ongelezen berichten ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKKDXQBPOU4PqqMX2Q0Vq7a_0es=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9WXw8enSJW6lIIJMUslkB3PQ.png?f=user_large

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:33

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Je kan ook op het icoon clicken om hem als gelezen te markeren

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:19:
Je kan ook op het icoon clicken om hem als gelezen te markeren
Many thanks, dit was inderdaad de oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Sorry voor de kaap, maar ik zie dat icoon dus niet meer. Het venster is te groot op mobiel sinds kort..
Kan enkel nog de notificatie melding weg krijgen door de berichten te openen.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Koekstra schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:29:
Sorry voor de kaap, maar ik zie dat icoon dus niet meer. Het venster is te groot op mobiel sinds kort..
Kan enkel nog de notificatie melding weg krijgen door de berichten te openen.. -O-
De popup zou zelfs op een breedte van 320px nog moeten werken. Kan je eens een screenshot posten?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:47:
[...]

De popup zou zelfs op een breedte van 320px nog moeten werken. Kan je eens een screenshot posten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyDtE71gt5U05uSXmf_giq7VEfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJREu9Sd67CETt9Rsd8QwZEx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet zo goed waarom dit gebeurt, maar 't was voorheen niet zo.
Ik heb wel eens iets gewijzigd aan m'n profiel, maar dat ging hoofdzakelijk over het forum :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Koekstra schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:58:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb wel eens iets gewijzigd aan m'n profiel, maar dat ging hoofdzakelijk over het forum :S
Dan weet ik het ook niet; de laatste keer dat wij daar wat aan gewijzigd hebben is begin dit jaar ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:02:
[...]

Dan weet ik het ook niet; de laatste keer dat wij daar wat aan gewijzigd hebben is begin dit jaar ;)
Als er één notificatie minder zou staan past het wel, maar ook uitzoomen ofzo werkt niet.

In landscape zie ik overigens wel iets méér..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRuh-S1jYhKKGmLD_NUN6LAjDnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/joupqc7SqVl8Yckg2YVSxHlv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Koekstra schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:58:
[...]

[Afbeelding]

Op desktop wordt de hoogte van het scrollbare gedeelte automatisch berekend obv 65% van de hoogte van je scherm (met een max. van 460px), en wordt er zo'n 200px extra gerenderd + begint het vakje vanaf zo'n 42px van de bovenkant, dus heb je een scherm van minimaal 372px hoog nodig om het hele vakje te renderen.

Maar op mobiel lijkt dit eerste niet op dezelfde manier te gebeuren. Daar wordt een fixed sidebar getoond in de 'twk-site-menu-pane', en in die fixed sidebar heeft het gedeelte dat op desktop scrollbaar is zélf geen scrollmogelijkheid. In plaats daarvan wordt de hele ".pane__body" op overflow:auto gezet en is dat het deel dat je scrollt.

De vraag is dan dus welke browser je gebruikt, want op zowel desktop in de responsive weergave als op mijn telefoon in Chrome kan ik hier gewoon scrollen (door te slepen op mobiel). Kun jij dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Oon schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:28:
[...]

Op desktop wordt de hoogte van het scrollbare gedeelte automatisch berekend obv 65% van de hoogte van je scherm (met een max. van 460px), en wordt er zo'n 200px extra gerenderd + begint het vakje vanaf zo'n 42px van de bovenkant, dus heb je een scherm van minimaal 372px hoog nodig om het hele vakje te renderen.

Maar op mobiel lijkt dit eerste niet op dezelfde manier te gebeuren. Daar wordt een fixed sidebar getoond in de 'twk-site-menu-pane', en in die fixed sidebar heeft het gedeelte dat op desktop scrollbaar is zélf geen scrollmogelijkheid. In plaats daarvan wordt de hele ".pane__body" op overflow:auto gezet en is dat het deel dat je scrollt.

De vraag is dan dus welke browser je gebruikt, want op zowel desktop in de responsive weergave als op mijn telefoon in Chrome kan ik hier gewoon scrollen (door te slepen op mobiel). Kun jij dat niet?
Klopt, ik kan niet scrollen.
Ik gebruik chrome (versie 139.0.7258.123) op m'n android telefoon (Samsung S22, android 15)

Als ik de pagina in de browser open, is ook de notificatie popup kleiner omdat m'n scherm dus ook minder ruimte heeft..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OBdHHYkHzfgWf6tPqWHUm9G3po=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sS17LMZULaJCpU6VJu6xZbbj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Koekstra schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:51:
[...]

Klopt, ik kan niet scrollen.
Ik gebruik chrome (versie 139.0.7258.123) op m'n android telefoon (Samsung S22, android 15)

Als ik de pagina in de browser open, is ook de notificatie popup kleiner omdat m'n scherm dus ook minder ruimte heeft..
[Afbeelding]
Dat komt zo te zien door deze custom css: https://tweakers.net/inst...css/snippets/bekijk/2492/

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Hou op hoor met me.. :X

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hoezo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Omdat er een stukje custom css aan stond welke het scrollen tegenging. Dit uitzetten loste het probleem op, maar ik had ook direct last van de tracker sidebar die weer naar de rechterkant was verplaatst.. Toen schoot me te binnen dat dát het enige stukje custom css was dat ik ooit gebruikte, maar dat zag ik dus nergens meer terug!

Alsof ik spontaan een verkeerde custom css snippet actief had staan... Snap er echt geen jota van, want waarom zou ik zelf custom css aan zetten die het scrollen tegen gaat?!

Enfin, heb 'm verwijderd, en de sidebar tracker weer naar links verplaatst met een andere snippet..
Het is goed zo.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Koekstra schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:40:
Toen schoot me te binnen dat dát het enige stukje custom css was dat ik ooit gebruikte, maar dat zag ik dus nergens meer terug!

Alsof ik spontaan een verkeerde custom css snippet actief had staan... Snap er echt geen jota van, want waarom zou ik zelf custom css aan zetten die het scrollen tegen gaat?!
Het zit je niet mee, maar dat gek doen / verdwijnen van de custom CSS had waarschijnlijk hiermee te maken: Custom CSS wordt af en toe niet geladen.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 08:24

kodak

FP ProMod
Het probleem met het niet 'gewoon' op lezen kunnen zetten van notificaties over verwijderde discussies doet zich hier ook voor.

De workaround om alles op gelezen te zetten of specifiek op een icoon te klikken zijn handig als je het weet en het uit komt, maar het koste me al te veel tijd om het meest gunstige werkende alternatief op te zoeken.
Pagina: 1