Betrouwbare ruime auto/bus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 10:44
Hallo,

Momenteel rijd ik een Peugeot 2008 1.2 Puretech. Helaas had ik mij voor de tijd slecht ingelezen over deze motoren anders had ik de auto nooit aangeschaft. De auto heeft een extreem hoog olieverbruik en daarnaast nog een paar andere kleine dingetjes waardoor ik de auto niet echt vertrouw.
Vanaf volgend jaar ga ik fulltime op de markt beginnen en heb daarvoor een ruime en vooral betrouwbare auto of bus nodig. Nu ben ik uiteraard al flink bezig geweest op gaspedaal etc. maar ik heb blijkbaar echt een talent voor auto's uitzoeken met probleemmotoren.

Wat ik dus zoek:
- Lekker veel ruimte (bus, suv, mpv). In ieder geval groter dan een Peugeot 2008.
- Benzine of diesel mag in principe allerbei, ik verwacht rond de 25k kilometers te maken per jaar en verwacht voorlopig nog geen problemen met milieuzones in de plaatsen waar ik zal staan.
- Deze komt van de vriendin: Hij mag er niet extreem saai uitzien. De Peugeot vind ze blijkbaar wel een mooie auto.
- Budget tussen de 10/14k
- Bouwjaar vind ik niet super spannend. Het mag van mij ook rustig een 2008 model oid zijn. Het word toch een werkauto.

Wat ik gevonden heb:
- Toyota Verso: Blijkbaar super betrouwbaar en ruim maar vriendin vind hem extreem saai.
- Ik zag bijvoorbeeld ook een kia sportage staan maar naar onderzoek heeft ook deze redelijk wat issues.
- Meerdere bussen die ik heb gezien zoals een peugeot worden geplaagt door adblue en electronische storingen.

Wie heeft een leuke tip?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:31
Het zou helpen voor je zoektocht en voor ons als je het aantal zitplaatsen zou meegeven en wat je 'ruim' vindt. Is dat minimaal 500l bagageruimte of minimaal 1000l? Wil je een pallet kunnen vervoeren? Hoe wil je dat de laadruimte toegankelijk is: een deur, een klep, een deur en een klep? Liefst een schuifdeur of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Dacia Jogger op lpg?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Homer-Simpson schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:28:
Het zou helpen voor je zoektocht en voor ons als je het aantal zitplaatsen zou meegeven en wat je 'ruim' vindt. Is dat minimaal 500l bagageruimte of minimaal 1000l? Wil je een pallet kunnen vervoeren? Hoe wil je dat de laadruimte toegankelijk is: een deur, een klep, een deur en een klep? Liefst een schuifdeur of maakt dat niet uit?
Zitplaatsen is niet zo belangrijk. Een bus met 2/3 zitplaatsen is prima.
Qua ruimte is het vooral dat het iets ruimer dan een Peugeot 2008 moet zijn. Geen harde eisen verder want de peugeot was BIJNA groot genoeg. Er word een marktkraam mee vervoert, een tent op het dak en wat spul achterin dus geen grote pallets oid.
Dacia Jogger op lpg?
Gaat vanaf 18k zo te zien dus valt buiten het budget

[ Voor 5% gewijzigd door Jasper_S1985 op 19-08-2025 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:21
Grijs kenteken of niet?

Dan heb je maar 2/3 zitplaatsen meestal, maar als je zzp-er / zelfstandig bent is de wegenbelasting wel laag.

En er komen best wat busjes te koop van mensen die wel tegen de milieuzone problematiek aanlopen of daar ban voor zijn.

Daarnaast zijn bestelbusjes vaak van bedrijven geweest en kan je de BTW dacht ik terug vorderen als je het ding bedrijfsmatig gaat rijden.
Bestelbussen tot eind 2024 is dacht ik geen BPM over betaald, dus dat scheelt ook weer in de prijzen.

[ Voor 32% gewijzigd door RobbieT op 19-08-2025 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
RobbieT schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:35:
Grijs kenteken of niet?

Dan heb je maar 2/3 zitplaatsen meestal, maar als je zzp-er / zelfstandig bent is de wegenbelasting wel laag.

En er komen best wat busjes te koop van mensen die wel tegen de milieuzone problematiek aanlopen of daar ban voor zijn.
Grijs kenteken mag zeker ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Bij grijs kenteken is het vaak juist zo dat de witte/ zwarte bestelbusjes met lage specs bij grotere bedrijven vandaan komen.
Zijn door de berijders vaak niet zo netjes behandelt.

ZZP-ers / zelfstandigen kopen vaak een wat mooiere bestelbus voor zichzelf en zijn er ook meestal zuiniger op.
Denk dat je die beter kan overnemen.

VW Caddy is duur, maar de 1.6TDI en 2.0TDI motoren zijn wel goed.
Alleen bij hoge kilometerstanden krijg je wel kosten, zeg 3 ton. Maar dat heb je tegen die tijd met wel meer auto's. Denk dan aan injectors van €400 per stuk ex montage, 4 stuks.

Zijn wel busjes waar normaal gesproken verder weinig aan mis gaat.
De handbak is beter dan de DSG, vooral de vroege DSG's geven wel eens issues.

Helaas is het zo dat bijna geen merk helemaal perfect is, de kunst is om de hele grote problemen zoals de PuurPech motoren te laten staan.
Ford zou ik persoonlijk ook laten staan, heeft ook wel wat issues gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:53

hbsJR

All rounder

je zou kunnen kijken naar een Ford S-max als je wat leuker design wil hebben. https://www.autowereld.nl...ise-41843628/details.html

https://www.autovisie.nl/...men-uitvoeringen-prijzen/

Picasso kan ook nog: https://www.autowereld.nl...-9-975-41795560/foto.html

Anders toch naar de busjes, bijvoorbeeld een transporter of een opel vivaro.

[ Voor 11% gewijzigd door hbsJR op 19-08-2025 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ik kom ook regelmatig de Peugeot Boxer bussen tegen. Lijken redelijk betrouwbaar als ik de verhalen zo lees en vaak goed betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:47
Ford Focus.
Heb een 2019 model gereden, als je Peugeot 2008 bijna groot genoeg is, is zo'n Focus dat zeker weten.
Dakdragers er op voor je marktkraam, dan kun je de rest van je voorraad + nog wat extra achter in gooien.

Heb er 5 jaar in gereden voor het werk, heeft me niet 1 keer laten staan.
Nooit iets geks mee gehad tot aan de 160.000 km, toen moest ie er uit wegens einde lease contract maar ik had nog wel een tijdje door kunnen (+ willen) rijden met die Focus.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:13
Ford Galaxy, Opel Zafira, Kia Sorrento, Hyundai Santa Fe, of anders meer naar de bussen toe, staan er legio van. Ford, of the Citroen/Peugeot/Fiat combi.

Wij hebben prive een Ford Galaxy 1.6 uit 2012. Hier past een 2 persoons bankstel in de kofferbak met de middelste rij plat gelegd. Echt extreem groot van binnen en rijdt stiekem ook nog best fijn.

[ Voor 39% gewijzigd door nldls op 19-08-2025 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Een Ford Focus kan die 1.0 EcoBoost motor inzitten.
Die heeft een wet-belt.

En die wet belt heeft de neiging soms uit elkaar te vallen met alle gevolgen daarvan.
(Kapotte motor)

Verder inderdaad wel een fijne ruime auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:47
RobbieT schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:07:
Een Ford Focus kan die 1.0 EcoBoost motor inzitten.
Dat kan, maar bij de advertentie staat wel welke motor er in zit.
Dan kun je de 1.0 modelletjes negeren en verder kijken.
Ik had een 1.5 diesel, die had dat (volgens mij) niet.

En dat die wet-belt de motor sloopt was ook onderhoudsafhankelijk toch?
Als je op de juiste tijden onderhoud laat plegen, lijkt me dat je daar niet of nauwelijks problemen mee gaat krijgen?
Potential Issues:
The oil can degrade the belt, especially if the wrong oil is used, servicing is neglected, or the car is driven hard. This can lead to the belt breaking down and pieces clogging the oil pickup, causing low oil pressure and potentially engine damage.
Met name:
especially if the wrong oil is used, servicing is neglected, or the car is driven hard
Dus als je gewoon normaal rijd en het onderhoud op tijd inpland, is er weinig aan de hand (lijkt mij).

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Wilde het wel even genoemd hebben.

Verder is die Focus inderdaad een hele fijne auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ik zit nu ook serieus te overwegen om gewoon een goedkope bus van +- 6k te kopen en er gewoon een kia picanto naast te gaan rijden. Heeft de vriendin een leuk autootje en ik rij lekker voordelig op de zaak. Kan prima samen binnen het 13k budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
nldls schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:07:
Ford Galaxy, Opel Zafira, Kia Sorrento, Hyundai Santa Fe, of anders meer naar de bussen toe, staan er legio van. Ford, of the Citroen/Peugeot/Fiat combi.

Wij hebben prive een Ford Galaxy 1.6 uit 2012. Hier past een 2 persoons bankstel in de kofferbak met de middelste rij plat gelegd. Echt extreem groot van binnen en rijdt stiekem ook nog best fijn.
Dat fijn rijden van de Galaxy kan ik beamen. Hier een diesel variant die inmiddels over de 3 ton is. Ik heb ook een Zafira II gereden, maar die heeft een veel ergere hekel aan verkeersdrempels. De Galaxy rijdt veel beter, en de derde zitrij is ruim genoeg voor volwassenen. Qua onderhoud heb ik met de Zafira (ook diesel) meer dingen gehad, waaronder 2x dynamo/accu. De Ford is (door zijn gewicht) iets gevoeliger op trillingen bij remmen (in het voorwiel). Hoewel ik de remschijven maar 1x vervangen heb in 1.5ton km. Geen olieverbruik gehad bij beide, maar de Zafira was 'op' net voor de 2.5 ton (2e dubbel massa vliegwiel).

Besef wel dat mijn ervaring n=1 is. Ieder merk en model kent negatieve ervaringen. Ik heb tot nu toe geluk kennelijk. Wel altijd onderhoud goed uit laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:04
Jasper_S1985 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:46:
Ik zit nu ook serieus te overwegen om gewoon een goedkope bus van +- 6k te kopen en er gewoon een kia picanto naast te gaan rijden. Heeft de vriendin een leuk autootje en ik rij lekker voordelig op de zaak. Kan prima samen binnen het 13k budget.
Ik denk dat dat best een goed idee kan zijn, maar ik zou wel direct beginnen met een buffertje op te bouwen voor de onvermijdelijke reparaties en/of een uiteindelijke vervanger voor zo'n goedkope bus.

Ik heb meerdere Opel Vivaro's gehad, en heb nu ook een Opel Vivaro 2.0 uit 2008. Dat zijn behoorlijk betrouwbare busjes. De huidige heb ik overgenomen van een loodgieter op 156.000km. Zal vast niet goed behandeld zijn (heeft wel altijd op tijd onderhoud gehad), maar inmiddels staat er 240.000km op en hij heeft mij nog nooit laten staan. Maar dat is ook omdat hij het nu nog een paar maandjes moet volhouden en ik wat puntjes daarom maar negeer. Zo jankt de versnellingsbak enorm in de zesde versnelling, en als ik van plan was de auto langer aan te houden, zou ik dus de bak moeten wisselen of laten reviseren, waarvan de kosten zomaar richting de €2000 gaan.

In jouw situatie, waarin je dus ervoor kiest om voor een goedkoper busje te gaan, kan je daar best plezier van hebben (er zijn in eind jaren '00 / begin jaren '10 een hoop zeer betrouwbare busjes gebouwd waar ook de onderdelen nog ruim van beschikbaar zijn), maar weet wel dat je wat sneller last gaat krijgen van ouderdomskwaaltjes bij oudere busjes en dat je dat wel moet incalculeren.

Ik ben wel benieuwd trouwens hoe je voor 14k een fatsoenlijk busje en een nette Picanto gaat kunnen aanschaffen. Toen ik laatst aan het kijken was voor een nieuw tweedehandsje voor mijn schoonmoeder schrok ik nogal van de prijzen van die Picanto's. Ze durven met droge ogen nog 12-13k te vragen voor een modelletje van 10 jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ik ben wel benieuwd trouwens hoe je voor 14k een fatsoenlijk busje en een nette Picanto gaat kunnen aanschaffen. Toen ik laatst aan het kijken was voor een nieuw tweedehandsje voor mijn schoonmoeder schrok ik nogal van de prijzen van die Picanto's. Ze durven met droge ogen nog 12-13k te vragen voor een modelletje van 10 jaar geleden...
https://www.autowereld.nl...apk-41836812/details.html
Zijn zat nette modellen tot 6k met lage km stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:06
Jasper_S1985 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:46:
Hoewel ik in een casus als de jouwe ook wel hierop zou uitkomen, betekent het wel dat je ook twee auto's moet verzekeren. Busjes hebben nu eenmaal de eigenschap primair functioneel te zijn. Als het ook nog mooi moet zijn, zit je al snel aan zo'n foodtruckfestival-oldtimer vast. Ik neem aan dat je niet met onverwachte vertraging en smeerolievingers op de markt wilt staan.
Diesel noemde je geen probleem, maar dingen kunnen pardoes veranderen, dus als je diesel kunt vermijden, zou ik dat ook doen.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als elektrisch mogelijk is, deze markt is volgens mij inelkaar gestort qua prijzen en misschien is de VW ID3 iets, is weliswaar iets over budget maar heb je wel een nieuwere auto (2020) voor 18k, elektrisch met een redelijke range, automaat, snellere auto (0-100 in 7,4s), stiller etc. en ook minder onderhoudskosten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
itsalex schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:55:
Als elektrisch mogelijk is, deze markt is volgens mij inelkaar gestort qua prijzen en misschien is de VW ID3 iets, is weliswaar iets over budget maar heb je wel een nieuwere auto (2020) voor 18k, elektrisch met een redelijke range, automaat, snellere auto (0-100 in 7,4s), stiller etc. en ook minder onderhoudskosten.
Budget is niet rekbaar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:40
En een goeie ouwerwetse station wagon?
Doorgaans stukje goedkoper dan de SUV tegenhanger, niet noemenswaardig kleiner

Toyota heeft er aantal die zeer betrouwbaar zijn; Avensis, Corolla en Auris

Ik rij zelf een Skoda Octavia, die is zeer ruim, maar weet niet wat je precies voor jouw budget gaat vinden

Ik zou zelf niet naar een 2e auto gaan als dat niet nodig is, je gaat zelfs voor een kleine auto al snel over een paar honderd euro maandelijkse kosten wanneer je alles telt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zoiets? https://www.autoscout24.n...m=copy&utm_campaign=share

of deze als je wat groters wilt. https://www.autoscout24.n...m=copy&utm_campaign=share

Vind zelf die Caddy wel nice. heb automaat aangevinkt bij resultaten, maar er zijn genoeg opties iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:34
My 2 cents, Wellicht een hele andere invalshoek, een “niet saaie auto” met trekhaak en een aanhanger(tje) voor de markt werkzaamheden? Wellicht een optie als je de ruimte daarvoor hebt, voordeel is dan ook dat je de marktspullen niet steeds hoeft uit/af te laden als je de wagen voor andere zaken nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Excliber schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:29:
My 2 cents, Wellicht een hele andere invalshoek, een “niet saaie auto” met trekhaak en een aanhanger(tje) voor de markt werkzaamheden? Wellicht een optie als je de ruimte daarvoor hebt, voordeel is dan ook dat je de marktspullen niet steeds hoeft uit/af te laden als je de wagen voor andere zaken nodig hebt.
Opzich slim alleen ik heb idd al een aanhanger waar mijn andere marktkraam in zit die alleen op zaterdag meegaat. De auto is dus voor een nog nieuw te beginnen kraam. Ik moet ze uiteindelijk allerbei meenemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem Mensch
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:41
en een Volvo V70 en dan de 2.4? of wordt dit als saai gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Ik ben het wel eens met het Ford Focus advies hierboven. Rij zelf net een jaar Focus en is een hele fijne auto. Alleen met dit budget kom je bij de mk3 uit, de mk4 met dit budget is er alleen met hoge km-standen te vinden. En juist die mk3 heeft motorproblemen, de 1.0 met de wetbelt en de 1.6 en later de 1.5 (beide 4-cylinders) zijn ook niet zonder problemen. De diesels kan ik weinig over zeggen, maar vermijd de automaat! Die gaan nog wel eens stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Jochem Mensch schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:50:
en een Volvo V70 en dan de 2.4? of wordt dit als saai gezien?
Naja nu ik ook overweeg een klein autootje erbij te nemen mag de zakelijke auto wel weer saai zijn. Want dan hoeft mijn vriendin er niet in de rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morgoth924
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:17
Dacia Logan mcv van de eerste generatie? Is ook in lichte vracht uitgebracht ... Of de opvolger: lodgy, of een dokker ...

[ Voor 20% gewijzigd door morgoth924 op 19-08-2025 11:20 ]

If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Will
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 10:53
Lexus RX400h? uit ca. 2006-2008. Heb je een flinke auto die ook redelijk betrouwbaar is.

Verbruikt wel wat (9,5l/100km). En uiteraard blijft het risico op flinke reparaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:16
Toyota Avensis station of de Avensis Verso moeten voor dit doel groot genoeg zijn en binnen budget te vinden zijn. Vooral de station is een hele fijne wagen. Toyota's met een D4D (diesel) laten staan die hadden wat issues die wel onder coulance zijn opgelost maar toch. De benzine versies zijn daarentegen onverwoestbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 08:33
itsalex schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:55:
Als elektrisch mogelijk is, deze markt is volgens mij inelkaar gestort qua prijzen en misschien is de VW ID3 iets.
Al zou je geld toe krijgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vogelmans
1Will schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:40:
Lexus RX400h? uit ca. 2006-2008. Heb je een flinke auto die ook redelijk betrouwbaar is.

Verbruikt wel wat (9,5l/100km). En uiteraard blijft het risico op flinke reparaties.
Prima en bullitproof wagen. een vriend van mij heeft er al een tijdje eentje. Het enige wat hij er aan gehad heeft was de Pneumatische vering, die heeft hij voor een schappelijke prijs, bij een buurtgarage, laten vervangen voor normale schokbrekers, kan blijkbaar gewoon.
Overigens betaal je bij een Lexus garage, Toyota prijzen voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57
Jasper_S1985 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:22:
- Deze komt van de vriendin: Hij mag er niet extreem saai uitzien. De Peugeot vind ze blijkbaar wel een mooie auto.
Wellicht een idee om een geschikte maar saaie auto voor €200 van mooie bestickering of race strepen te voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23
Heb niks gelezen in het topic, maar heb zelf destijds gekozen voor de Lexus RX. Dit is een zeer betrouwbare auto, comfortabel, niet erg zuinig (evt wel hybrid is wat zuinger), wel echt van alle snufjes voorzien. Luchtvering vermijden (latere modellen hadden deze optie sowieos niet meer dacht ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Het zal niet meevallen, maar als je nog een Toyota Previa kan vinden, gelijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:53
Ik heb sinds 2019 een Mercedes Vito met nu 335.000km op de teller.
Dubbele cabine, 5 zitplaatsen en grijs kenteken.
Dat bevalt tot nu toe erg goed. Onderhoud valt mee omdat alles stevig in elkaar zit.
Wel de 2.2 diesel (109/115) nemen en niet de V6 (120/122CDI)

Hou er alleen wel rekening mee dat het een flink stuk rumoeriger rijdt dan een personenwagen.
Maar het gebruiksgemak is wel weer een groot pluspunt. Dat komen je vrienden en familie vervolgens
ook achter, dat is dan weer een minpunt :)

Als je een van vóór 2010 neemt, kun je 'm ook nog als youngtimer op de zaak zetten.
Dat youngtimer gebeuren word trouwens bepaald op de datum eerste tenaamstelling en de auto moet dan dus 15 jaar of ouder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jasper_S1985 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:22:
Vanaf volgend jaar ga ik fulltime op de markt beginnen en heb daarvoor een ruime en vooral betrouwbare auto of bus nodig.
Let je wel op de milieuzones e.d.?

Als privé persoon moet je aan andere regels voldoen dan als zakelijke rijder.

En hou er rekening mee dat je niet zomaar dispensatie oid krijgt als je die bus koopt nadat je wist/had moeten weten dat die niet meer toegelaten wordt.

Misschien is het voor deze aanschaf nog niet direct van toepassing, maar zorg ervoor dat je business model ook nog klopt als je een elektrische bus moet gaan rijden.
De volgende ronde gemeente politiek komt eraan, het kan nog jaren duren of ineens snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 17:46

db87

Mach 2 GT modded

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:53
TheGhostInc schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:05:
[...]

Let je wel op de milieuzones e.d.?
Oh, verroest, daar zeg je wel wat. Met mijn Vitootje mag ik (iig hier in Groningen) idd de binnenstad niet meer in. Wel ff iets om rekening mee te houden als je er mee naar de markt wilt. Al zul je voorlopig wel ontheffing kunnen krijgen, denk ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• netmeester
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:55
RobbieT schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:44:
VW Caddy is duur, maar de 1.6TDI en 2.0TDI motoren zijn wel goed.
Alleen bij hoge kilometerstanden krijg je wel kosten, zeg 3 ton.
Vind dit wel wat ongeloofwaardig hoor, heb nog nooit gehoord dat iemand 3 ton aan z'n Caddy uitgaf :P

Ipmi with your rhythm stick. Ipmi, IPMI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
netmeester schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:35:
[...]

Vind dit wel wat ongeloofwaardig hoor, heb nog nooit gehoord dat iemand 3 ton aan z'n Caddy uitgaf :P
Bij 3 ton kilometers, denk dat je dat wel snapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ik woon in overijssel en verwacht niet dat daar mileuzones op hele korte termijn een issue worden. Zo wel dan is de bus goedkoop genoeg om weer eens te vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:33
als een bus als bedrijfswagen geregistreerd staat (V-kenteken) heb je te maken met milieuzones. Als diezelfde bus als camper of personenbus bij de RDW geregistreerd is(met hoge wegenbelasting), mag je wel al die milieuzones in. Ook een bus met V kenteken die ingericht is voor rolstoelvervoer heeft een ontheffing tot 2030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Toyota RAV4? Mazda 5 met van die mooie schuifdeuren?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
Mazda 6 station (sportbreak) is ook een luxe, betrouwbare en zeer goed rijdende auto en genoeg binnen budget te koop.
Stations rijden sowieso fijner dan suv's, bestelwagens of busjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Hier kan ik voorlopig wel even mee verder. Dank voor de reacties! Ik ga eens goed onderzoek doen om te kijken wat de beste keus is.
Pagina: 1